رییس انجمن اورولوژی ایران گفت: سرطان های مثانه و پروستات، سومین و چهارمین علت مرگ و میر مردان ایرانی به شمار می رود.
کد خبر: ۴۵۸۳۲۰

جلیل حسینی روز دوشنبه در آیین هفته ملی سلامت مردان افزود: سرطان های مثانه و پروستات از جمله بیماری های خطرناک به شمار می روند که هیچ علامتی ندارند.

وی تصریح کرد: در مراجعات مردان به مطب های پزشکی، مشخص شده است که اطلاعات آنان در مورد بیماری ها کم است در حالی که مراجعان به مطب ها در کشورهای پیشرفته از 30 درصد اطلاعات بیماری مانند نام و علت بیماری خود آگاه هستند.

رییس انجمن اورولوژی ایران خاطرنشان کرد: این انجمن از سال 85 ، ویزیت رایگان مردان را در هفته ملی سلامت مردان ،هفته نخست اسفندماه در نقاط مختلف کشور انجام می دهد.

حسینی در ادامه به ناباروری مردان اشاره کرد و افزود: ناباروری مردان در کشور، شیوع پیدا کرده است.

وی، دیابت، چاقی، فشارخون بالا، سیگار و عوارض ناشی از تصادفات را از دیگر بیماری های شایع در مردان برشمرد.

رییس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به تعامل خوب این انجمن با انجمن اورولوژی اروپا ، یادآور شد: ایران در کنگره اورولوژی اروپا که هفته آینده در پاریس برگزار می شود،‌ یک سالن مخصوص به خود دارد که مقالات خود را در آن ارایه می دهد.

حسینی با اشاره به ساخت پارک آناتومیک پروستات در اروپا بر لزوم ترویج اطلاعات این بیماری در کشور تاکید کرد: رسانه ها و برگزاری مسابقات می تواند نقش موثری در ارتقای دانش مردان در زمینه بیماری ها، داشته باشد.

وی ابراز کرد: مردان به دلیل دغدغه شغلی، کمتر به سلامت خود توجه می کنند بنابراین باید آنان را نسبت به بیماری ها بویژه بیماری های خطرناک کم علامت، حساس کنیم.

رییس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به ارسال نامه ای از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای ساخت مرکز تحقیقات سلامت مردان تصریح کرد: برای بررسی جنبه های بیشتر سلامت مردان به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها