ادعای پرداخت 123 درصدی سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها

در حالی که اغلب تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی از عدم دریافت کمک‌های دولت پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گلایه می‌کنند، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مدعی شد سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها به میزان 123 درصد پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۵۳۱۱۴

بهروز مرادی در گفت‌وگو با فارس، در مورد سقف ۲۰ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی خاطرنشان کرد:‌ آنچه دولت انجام می‌دهد، مُر قانون است، چون دولت تأکید دارد، قانون را رعایت کند و به صورت جدی وظیفه قانونی‌اش را در مورد هدفمندی یارانه‌ها دنبال می‌کند.

مرادی با اشاره به بند ۴۶ قانون بودجه ۹۰ گفت: درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل اجرای قانون و همچنین منابعی در قانون بودجه که مجلس به دولت اجازه داده است، تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد:‌ بخشی از درآمد بودجه براساس ردیف‌هایی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد، تا صرف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی شود.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد ماده ۱۱ قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: سهم دولت در ماده ۱۱، سهم خانوار در ماده ۷ و سهم تولید در ماده ۸ (بخش تولید) آمده که شامل حمل و نقل عمومی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، تولید و خدمات، جوایز صادراتی و جبران زیان شرکت‌های دولتی است.مرادی خاطرنشان کرد: بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان است که از این رقم سهم خانوار ۴۰ هزار میلیارد تومان و سهم ماده ۸ رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بود که در ۹ماه سال جاری نسبت به کل وظیفه دولت ۲۳ درصد بیشتر تحقق یافته، یعنی ۱۲۳ درصد تحقق این بند قانونی تا اول دی ۹۰ انجام شده است.

وی گفت: دولت در سال ۸۹ نیز صددرصد وظیفه خود در حمایت از تولید و صنعت یا همان ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه‌ها را به اجرا رساند.مرادی در مورد گفته‌هایی مبنی بر این که سهم تولید از هدفمندی پرداخت نشده، گفت: اساسا این گفته صحت ندارد و سهم بخش تولید و خدمات یا به طور کلی ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری ۱۲۳ درصد تحقق یافته است.

تولیدکنندگان و صنعتگران بارها با انتقاد از رویکرد دولت در حمایت از بخش تولید پس از هدفمندی یارانه‌ها خواستار انتشار اسامی شرکت‌هایی که دولت ادعا می‌کند کمک دریافت کرده‌اند شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها