حجت‌الاسلام قرائتی صبح دیروز در نشست سراسری عوامل برنامه‌ساز گروه‌های معارف سیما در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما گفت: صدا و سیما بخصوص برنامه‌های معارفی باید زیبایی‌ها و شیرینی‌های اسلام را بیان کنند.
کد خبر: ۴۵۲۴۵۵

به گزارش روابط عمومی سیما، وی از دست‌اندرکاران برنامه‌های معارفی سیما خواست، قدر کار خود را بدانند و با استمداد از خداوند متعال، برای خدا با خلوص نیت کار و آنچه خدا فرموده، همیشه و مستمر تبلیغ و ترویج کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که شرکت در راهپـــیمــــایی 22 بهمن و انتخابات مجلس عمل صالح است که دشمنان اسلام و انقلاب را عصبانی می‌کند، حضور گسترده آحاد مردم در این دو همایش عظیم انقلابی و اسلامی را خواستار شد. وی افزود: ایران اسلامی الگوی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است و این عزت و الگو بودن باید حفظ شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به نماز در جامعه، تهیه برنامه‌ها و گزارش‌های ماندگار ترویجی و تبلیغی را در این خصوص خواستار شد و گفت : همه باید کاری کنیم که مردم یک قدم به خدا نزدیک شوند.

ارتباط مستمر با اسلام‌شناسان و استفاده از آنها در برنامه‌ها، مستند کردن برنامه‌های مذهبی به قرآن، اصلاح کردن فرهنگ اشتباه و دقت درخصوص زمان پخش مناسب و موثر برنامه‌های معارفی از دیگر تاکیدات رئیس ستاد اقامه نماز بود.

وی حضور مستمر اسلام‌شناسان، مردم‌شناسان و هنرشناسان را برای ارتقای کیفی برنامه‌های معارفی ضروری دانست و بر اهتمام علما و کارشناسان دینی بر انجام وظیفه دینی تاکید کرد.

اولویت‌های آثار معارفی سیما

معاون سیما هم در این نشست با تاکید بر ضرورت تولید برنامه بر مبنای منظومه فکری و مبانی فلسفی گفت: در این برنامه‌ها باید مولفه‌های نظام امامت و ولایت و چگونگی دستیابی به آن تبیین شود.

عــلی دارابــی، خداباوری، مهدویت و فرهنگ انتظار، عــدالــت‌خـواهی و حق‌طلبی، ایثارگری، آمادگی دفاعی و شهادت‌طلبی، قرآن و اهل بیت (ع) و خلیفه‌اللهی و کرامت انسان‌ها را از اولویت‌های آثار معارفی سیما عنوان کرد و افزود: دستاورد برنامه‌های صدا و سیما به عنوان دانشگاه و کارخانه انسان‌سازی، پرورش انسان‌های منزه و حرکت در مسیر مدینه فاضله است. معاون سیما، 4 اصل مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دین، اخلاق، امید و آگاهی را محور برنامه‌های سیما عنوان کرد.

دارابی، اهتمام بایسته بر تولید مبتنی بر پژوهش و تحقیق، ترویج و اشاعه اصول و فروع دین، تواناسازی مخاطبان و جوانان برای تبلیغ شایسته دین، پرهیز از خرافات و پندارهای نادرست منسوب به دین و رویکرد عقلانیت و خردورزی با تکیه بر باورپذیری آنها در برنامه‌ها را از جمله این خط‌مشی‌ها عنوان کرد.

فرم و شکل و روش‌های جذاب، بدیع و به دور از کلیشه، برخوردار بودن از برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت، اهتمام بایسته به مناسبت‌های طول سال و داشتن برنامه‌های جذاب و دیدنی، شناخت مسائل اساسی جامعه، شبهات و پاسخ به آنها، فرهنگ‌سازی با هدف نهادینه کردن باورهای دینی، استفاده از همه ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان، داشتن برنامه جامع و درازمدت برای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، توجه به حوزه فعالیت و ماموریت شبکه‌های مختلف سیما و ارتباط وسیع و گسترده با حوزه‌های علمیه و دانشگاه از دیگر خط‌مشی‌ها و ملاحظات برنامه‌های معارفی سیما بود که دارابی بر آنها تاکید کرد. معاون سیما توجه ویژه به برنامه‌های معارفی را از معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران شبکه‌ها توصیف و بر حمایت همه‌جانبه معاونت سیما از این تولیدات تاکید کرد. وی از مدیران گروه‌های معارفی نیز خواست با قصد قربت و با عشق و علاقه، با اختصاص وقت مقتضی و ارائه کارهای نو و مبتنی بر مطالعه و پژوهش، برنامه‌های معارفی را به مخاطبان ارائه کنند.

دارابی مجریان برنامه‌های معارفی را الگوی سایر مجریان خواند و از آنان خواست در الگوسازی اجرای تلویزیونی، مدیران سیما را کمک کنند. وی از برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان نیز خواست با رویکرد جدید و جذاب برنامه‌های دین‌محور را تولید کنند.

معاون سیما با قدردانی از شورای معارف سیما از تشکیل شورای عالی معارف سیما با هدف ترسیم نقشه راه سیما در حوزه دین خبر داد و از گروه‌های معارفی خواست با تولید کیفی برنامه‌های معارفی و ارتقای آن، مردم را به خدا نزدیک‌تر کنند. وی از آنها خواست برنامه‌های معارفی خود را برای نوروز، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت‌های مذهبی ارائه کنند. حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز هدف از نشست سراسری عوامل برنامه‌ساز گروه‌های معارف سیما را ارتقا و اعتلای ویژه برنامه‌های معارفی سیما عنوان کرد و بر ضرورت تولید پژوهش‌محور برنامه‌های دینی، آسیب شناسی تولیدات حاضر، توجه به ذائقه مخاطب بویژه نوجوانان و جوانان، ارتباط هر چه بیشتر با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و ارائه برنامه‌های جدید با ساختارهای متفاوت تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها