مظلومی: هوادار نمی‌پذیرد که تیم ملی به جام جهانی برود، اما استقلال قهرمان نشود

انگیزه‌های استقلال برای فاصله گرفتن از رقبا

در هفته‌ای که تیم‌های بالای جدولی دیدارهای نسبتا دشواری را پیش رو دارند، استقلالی‌ها چشم به این دارند که با برتری مقابل مس کــرمان پایین جدولی، خود را برای فرار بزرگ به سوی قهرمانی آماده کنند.
کد خبر: ۴۵۲۲۴۹

چیزی که امیدواری هواداران استقلال را به پیروزی در بازی خانگی امروز دوچندان می‌کند بازگشت خسرو حیدری و میلاد میداوودی مصدوم به ترکیب اصلی است؛ موضوعی که حتی خوشحالی پرویز مظلومی را هم به همراه داشت. سرمربی آبی‌ها در این باره گفت: ما آندرانیک تیموریان و اسماعیل شریفات را در اختیار نداریم، اما دوره نقاهت حیدری و میداوودی به اتمام رسیده و این موضوع می‌تواند در ارتقای سطح کیفی تیم تاثیرگذار باشد.

شناخت بالای پرویز مظلومی از مس کرمان از دیگر نکاتی است که می‌تواند در کسب هر 3 امتیاز بازی امروز به صدرنشین لیگ کمک کند. البته مظلومی دغدغه‌هایی هم دارد: «ما کاملا مس را می‌شناسیم ولی در طول هفته اخیر آن طور که باید و شاید نتوانستیم تمرین کنیم چرا که پس از بازی با داماش و به دلیل آنکه به بازی روی چمن مصنوعی عادت نداشتیم مجبور شدیم به بازیکنان یک روز استراحت بدهیم و پس از آن هم تمرین‌های سبک انجام دهیم.»

همین فشردگی بازی‌ها، نگرانی دیگری را برای مظلومی ایجاد کرده و آن ترس از آسیب‌دیدگی بازیکنان است. «ما از این بابت نگران هستیم و البته بارها به این برنامه اعتراض کرده‌ایم اما ظاهرا چاره‌ای نیست. دراین میان برنامه‌های تیم ملی هم هست و مربی تیم ملی برای بازی‌های کم‌اهمیتی چون بازی با قطر 12 روز اردو می‌خواهد. کرش خودش حرفه‌ای است و خوب می‌داند که فشار روی بازیکنان، به آنها آسیب می‌زند و آسیب‌دیدگی آنها باعث لطمه خوردن تیم ملی می‌شود. پس باید بین تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل بیشتری صورت بگیرد. باشگاه‌ها اساس تیم ملی هستند و سوال من از آقای کرش این است که آیا در فوتبال حرفه‌ای دنیا به همین صورت بازیکنان را از باشگاه‌هایشان دور می‌کنند؟»

مظلومی ادامه داد: «کرش گفته است که برنامه‌هایش برای موفقیت تیم ملی است و من می‌گویم که هدف همه ما همین است. نگرانی ما نیز این است که بازیکنان مصدوم شوند و به بازی‌های ملی نرسند. ما هرگز سد راه کرش نبوده‌ایم و به هر صورتی که می‌توانستیم به تیم ملی کمک کرده‌ایم. اما این نکته را نباید از نظر دور داشت که ما هم هوادار داریم و اگر نتوانیم به موفقیت برسیم، این بهانه‌ها را از ما نمی‌پذیرند که مثلا تیم ملی به جام جهانی رفت ولی استقلال قهرمان نشد. قاعده هم می‌گوید که باشگاه‌ها باید 72 ساعت قبل از هر بازی ملی، بازیکنان را به تیم ملی تحویل دهند.»

صرف نظر از این انتقادها، حریف امروز استقلال شرایط چندان رضایت بخشی ندارد. پس از ناکامی در صعود به دیدار نهایی جام حذفی، هفته گذشته نیز مس کرمان با تحمل شکست خانگی یک بر صفر مقابل نفت به رده هفدهم جدول سقوط کرد تا حالا میروسلاو بلاژویچ فاصله چندانی با برکناری نداشته باشد. دیروز کنفرانس خبری این مربی کروات به دلیل تاخیر در پرواز کرمان ـ تهران لغو شد تا خبرنگاران فرصت پیدا نکنند در این باره از خود بلاژویچ سوال بپرسند. با این حال سرپرست مس در پاسخ به این سوال که در صورت شکست مقابل استقلال چه سرنوشتی در انتظار کادر فنی تیم کرمانی خواهد بود؟ گفت: ما به بلاژویچ اعتماد داریم و حتی اگر هم به استقلال ببازیم، تغییری در کادر فنی رخ نمی‌دهد.

هاشمی افزود: متاسفانه ما در بازی قبل با وجود این‌که موقعیت‌های زیادی داشتیم، اما یک شکست خانگی را مقابل نفت متحمل شدیم و حالا همه بازیکنان هم‌قسم شده‌اند که شکست بازی قبل را با نمایشی خوب و کسب امتیاز مقابل استقلال جبران کنند.

جدا از نتیجه بازی امروز، حضور دوباره میروسلاو بلاژویچ در ورزشگاه آزادی پس از 10 سال، می‌تواند سوژه قابل توجه مصاف استقلال و مس کرمان باشد.

فرکی: استقلال حاشیه امنیت ندارد

قبل از آنکه بازی استقلال و مس کرمان برگزارشود، هفته بیستم لیگ برتر با انجام 7 بازی آغاز خواهد شد که در این میان یکی از حساس‌ترین آنها مصاف نفت و فولاد در تهران است.

در این میان فاصله 6 امتیازی نفت تهران با استقلال به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده صدرنشین، باعث شده تا هواداران استقلال نگاه ویژه‌ای به این بازی داشته باشند. البته از نظر حسین فرکی حتی اگر استقلال در 2 بازی آینده خود به پیروزی برسد، باز هم حاشیه امنیت نخواهد داشت. او در این باره در نشست خبری بازی امروز گفت: مطمئنا کادرفنی استقلال هم به این مساله واقف است که در صورت پیروزی در هفته بیستم از سایر تیم‌ها در صدر جدول جدا نخواهد شد و در حاشیه امنیت قهرمانی قرار نمی‌گیرد. استقلال در 3 جام باید بازی کند و هر کدام از این بازی‌ها می‌تواند برای این تیم مساله‌ساز شده و مصدوم و محرومانی را برای آنها در پی داشته باشد.

هر دو تیم نفت و فولاد نیم فصل دوم لیگ برتر را با دو پیروزی آغاز کرده‌اند و این موضوع می‌تواند به جذابیت‌های بازی امروز آنها بیفزاید.

برنامه هفته بیستم لیگ برتر

یکشنبه 25 دی

نفت ـ فولاد در ورزشگاه دستگردی تهران (داور: رحیم مهرپیشه)/ داماش ـ فجرسپاسی در ورزشگاه شهید عضدی رشت (داور: محمد ملکی)/ شاهین ـ تراکتورسازی در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر (نام داور اعلام نشده است)/ مس سرچشمه ـ ملوان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان (داور: فرشید افشار)/ صنعت نفت ـ سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان (داور: شاهین حاج بابایی)/ذوب‌آهن ـ سایپا در ورزشگاه ذوب‌آهن فولادشهر اصفهان (داور: محمدحسین اسدی)/ صبا ـ راه‌آهن در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم (داور: جمشید دانش مهر)/ استقلال ـ مس در ورزشگاه آزادی تهران (داور: محمود رفیعی)

دوشنبه 26 دی

شهرداری ـ پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز (داور: احمد صالحی)/ *‌ بازی استقلال و مس کرمان از ساعت 40‌/‌16 و سایر دیدارها از ساعت 15 آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها