رئیس اتاق عملیات هیات ناظران اتحادیه عرب در سوریه اعلام کرد: گروه‌های جدیدی از ناظران به شهرهای دیرالزور، البوکمال، تدمر، رقه، السخنه، الثوره (شرق)، سویداء (جنوب)، قامشلی، حسکه (شمال شرق)، طرطوس و بانیاس (غرب) اعزام و در این شهرها مستقر شده‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۱۶۱

به گزارش ایرنا، عدنان الخضیر با صدور بیانیه‌ای افزود: هیات ناظران به استقرار در مناطق و استان‌های دیگر ادامه خواهد داد. وی عنوان کرد: اتاق عملیات همچنان گزارش مشاهدات هیات‌ها را دریافت و گزارش‌های مردمی را نیز تدوین می‌کند. این مقام اتحادیه عرب با اشاره به این که ناظران بیشتری در روزهای آینده به سوریه اعزام می‌شوند، افزود: ناظران به ماموریت خود بدون توجه به شایعات بر اساس متن پروتکل امضا شده میان اتحادیه عرب و سوریه ادامه می‌دهند. ناظران اتحادیه عرب برای اطلاع از اوضاع سوریه از روز ششم دی ماه فعالیت خود را آغاز کردند و اکنون 163 ناظر در سوریه فعالیت دارند و قرار است در روزهای آینده گروه جدیدی نیز به آنها اضافه شود.

از سوی دیگر، شبکه الاخبار السوریه اعلام کرد که منطقه وادی الدهب در شهر حمص سوریه روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور بود.

این در حالی است که کشورهای غربی همچنان به دخالت خود در امور داخلی سوریه ادامه می‌دهند. در همین زمینه، شبکه خبری الجزیره اعلام کرد مقامات لندن در تلاشند تا قطعنامه تازه‌ای را علیه سوریه به تصویب برسانند. همچنین امیر قطر در دخالتی آشکار عنوان داشت که برای جلوگیری از ادامه درگیری‌ها در سوریه، باید نیروهای نظامی خارجی وارد این کشور شوند. خبرهای دیگر حاکی از آن است که ناآرامی‌ها در سوریه ادامه داشته و طی2 روز گذشته بیش از 200 نفر دیگر کشته شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها