تصویر کوتاه

دوربین هفت به دنبال جشنواره‌های فجر

تهیه‌کننده مستند گزارشی «دوربین هفت» از پوشش تصویری جشنواره‌های فجر در این برنامه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، تهیه‌کننده برنامه «دوربین هفت» اظهار کرد: مخاطبان شبکه آموزش، اتفاقات فرهنگی مهم را که جنبه آموزشی دارند، می‌توانند از طریق مستند گزارشی دوربین هفت پیگیری کنند.
کد خبر: ۴۵۱۲۳۳

محمد خدادادی افزود: جشنواره‌های فجر یکی از مهم‌ترین اتفافات فرهنگی است که در «دوربین هفت» پوشش تصویری داده می‌شود.وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی آموزشی جشنواره‌های فجر به تناسب حجم برنامه برای مخاطبان شبکه آموزش در زمان برگزاری جشنواره‌های فجر صورت می‌گیرد.برنامه مستند گزارشی «دوربین هفت» روزانه در 5 نوبت روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. / جام جم

بلندی‌های بادگیر، نمایش رادیویی شد

نمایش رادیویی «بلندی‌های بادگیر» به کارگردانی صدرالدین شجره و تهیه‌کنندگی محمد مهاجر در مرکز هنر‌های نمایشی رادیو تولید و بزودی از شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

«بلندی‌های بادگیر» رمان معروفی است که امیلی برونته، شاعر و نویسنده انگلیسی آن را نوشته و محمدرضا قربانی آن را برای رادیو تنظیم کرده است، داستان این رمان درباره خانواده ارنشاو است که پسر گمنامی را وارد خانواده خود می‌کنند و نام او را هیت کلیف می‌گذارند؛ اما هیت کلیف توسط فرزند ارشد خانواده تحقیر و با عقده‌های فراوان بزرگ می‌شود تا آنجا که سرانجام به انتقام‌گیری روی می‌آورد.این نمایش با هنرمندی مهدی طهماسبی، مهین نثری، فریبا متخصص، حمیدرضا هدایتی، مهرداد مهماندوست، راضیه مومیوند، ایوب آقاخانی، رضا عمرانی، زهره مجابی، احمد گنجی، علی میلانی، سعیده فرضی، توران مهرزاد، سیما خوش‌چشم، علی‌اصغر دریایی، علی زرینی، محمدرضا علی، مهرداد عشقیان، مونا صفی و نسرین زارع در مرکز هنر‌های نمایشی رادیو تولید شده است./ جام جم

روایت سرگذشت یک امپراطوری

مجموعه مستند سیاسی «سرگذشت امپراطوری» با هدف به تصویر کشیدن چهره استعماری دولت انگلستان روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.این مجموعه با بررسی تاریخ امپراطوری بریتانیا و کشورهایی که توسط آن در طول تاریخ به استعمار کشیده شده‌اند، سعی دارد با نگاهی دیگر نقش این کشور و سیاست‌هایش را برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی در روند روابط سیاسی جهان و اتفاقات مهم سده‌های اخیر بررسی کند.

«سرگذشت امپراطوری» هر شب ساعت 30/21 روی آنتن می‌رود./ جام جم

جایزه جشنواره اکو برای «گنجینه تتیس»

جایزه بهترین تصویربرداری یک اثر مستند در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «اکو» به علیرضا تقوی، تصویربردار مستند نیمه‌بلند «تالاب انزلی» تعلق گرفت.

به گزارش واحد جشنواره‌های اداره کل ارتباطات و همکاری‌های امور بین‌الملل صداوسیما، مستند تالاب انزلی از مجموعه مستند گنجینه تتیس به کارگردانی سعید نبی که از تولیدات گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست، پیش از این نیز در دیگر جشنواره‌های بین‌المللی محیط‌زیستی مورد توجه و تقدیر قرار گرفته است. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به ‌جشنواره فیلم‌های تلویزیونی دنیا، جشنواره بین‌المللی محیط‌زیست چک، جشنواره بین‌المللی محیط‌زیست روسیه، جشنواره بین‌المللی الجزیره، جشنواره جهانی آب، دریا و اقیانوس و... اشاره کرد.

این مستند با بررسی اکوسیستم تالاب انزلی، آثار مخرب فعالیت‌های صنعتی انسان بر این تالاب زیبا را به تصویر می‌کشد./ جام جم

مستند «مختارنامه» جلوی دوربین می رود

مستند «روایتی از مختارنامه» با هدف بررسی مراحل تحقیقات تاریخی، نقش‌ها، چگونگی طراحی دکور، گریم شخصیت‌ها و... در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

«روایتی از مختارنامه» در قالب یک مستند 90 دقیقه‌ای به کارگردانی امیرحسین ماکویی و تهیه‌کنندگی محمدکاظم بیات ساخته و برای پخش، تحویل گروه مستند شبکه یک سیما خواهد شد.ماکویی درباره ساخت این مستند گفت: قرار است این مستند به چگونگی تحقیقات تاریخی، نقش‌ها، چگونگی طراحی دکور و گریم شخصیت‌ها بپردازد، ضمن آن‌که تلاش خواهیم کرد در این فیلم به سوالاتی که با دیدن سریال «مختارنامه» به وجود آمده، پاسخ دهیم. درواقع هدف از ساخت این مستند رسیدن به ایده‌های اولیه برای طراحی هنری سریال «مختارنامه» و چگونگی باورپذیری بینندگان این سریال با دیدن دکور‌ها، لباس‌ها و چهره‌پردازی‌های مجموعه است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بخش گفت‌وگو با عوامل اصلی سازنده سریال «مختارنامه» در فضای استودیویی و بخش‌هایی نیز در احمدآباد مستوفی که بخش عمده‌ای از لوکیشن سریال مختارنامه در آن ساخته شده است، تصویربرداری می‌شود./ ایسنا

تلویزیون، میزبان دایناسورها

مجموعه مستند «عصر باستان» با نگاهی به اسرار ناگفته حیوانات ماقبل تاریخ و دایناسورها در 5 قسمت روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

این مجموعه که به کارگردانی «جو اسکاتفیلد» آماده پخش شده، مستندی ترکیبی است از گزارش‌هایی مستند درباره فسیل‌شناسان و کسانی که تمام عمر خود را وقف شناسایی این جانوران کرده‌اند و کاوش‌های آنان و همچنین صحنه‌هایی از دایناسورها و حیوانات دوره ژوراسیک و نحوه زندگی آنان را نیز به تصویر می‌کشد.«عصر باستان» در 5 قسمت با عناوین «دایناسورهای قطبی»، «دایناسورهای زره‌دار»، «هیولایی از نژاد دایناسور»، «بیابانی در جنوب آفریقا» و «پارک کریستال‌پالاس» روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را هر شب ساعت 20 از شبکه مستند سیما ببینند./ جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها