سوال از رئیس جمهور به 6 کمیسیون پارلمان ارجاع شده است

نمایندگان رئیس‌جمهوری به سوالات مجلس پاسخ می‌دهند

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی گفت: عزل حیدر مصلحی و منوچهر متکی از وزارتخانه‌های اطلاعات و امورخارجه، موضوع فراخوان از رئیس‌جمهور برای حضور در نشست این هفته کمیسیون امنیت ملی است.
کد خبر: ۴۵۰۹۸۴

حسین ابراهیمی در گفت‌و گو با فارس افزود: اگر رئیس‌جمهور یا نمایندگان وی در جلسات بررسی‌ها حضور پیدا کردند، نتایج بررسی‌ها را با توجه به توضیحات ارائه شده رئیس‌جمهور یا نمایندگان وی به هیات‌رئیسه ارائه خواهیم کرد، در غیر این‌صورت گزارش مذکور را کمیسیون مستقلاً به هیات رئیسه تقدیم می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بیان این‌که رئیس‌جمهور در قالب طرح سوال به کمیسیون متبوعش دعوت شده است، گفت: براساس قانون، رئیس‌جمهور می‌تواند در نشست بررسی سوال حضور نداشته و نماینده‌اش را بفرستد. علاءالدین بروجردی با بیان این‌که دعوت از محمود احمدی‌نژاد در راستای بررسی طرح سوال از رئیس‌جمهور صورت گرفته است تصریح کرد: از مجموع سوالات نمایندگان از رئیس‌جمهور، هیات‌رئیسه، بررسی 2 سوال را به کمیسیون امنیت واگذار کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: در عین حال لزوما نیازی به حضور شخص رئیس‌جمهور در کمیسیون نیست، بلکه وی یا نماینده وی که می‌تواند از معاونان مربوطه یا وزرای کابینه باشد نیز می‌توانند با حضور در کمیسیون به سوالات پاسخ دهند.

بروجردی اضافه کرد: هنوز از سوی ریاست‌جمهوری اعلام نشده که چه کسی قرار است در جلسه حضور پیدا کند.

در همین حال مهر گزارش داد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفته جاری از نماینده رئیس‌جمهور جهت رسیدگی به سوال نمایندگان از احمدی‌نژاد درباره علت نرخ پایین رشد اقتصادی و عدم تحقق ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل در کشور دعوت کرده است.

علاوه بر این کمیسیون برنامه و بودجه سه‌شنبه هفته جاری درخواست عده‌ای از نمایندگان مبنی بر رسیدگی به عملکرد دولت در پرداخت اعتبارات یارانه بلیت حمل و نقل عمومی براساس ماده 233 آیین‌نامه داخلی را بررسی خواهد کرد.

سید فاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی هم از بررسی سوال تعدادی از نمایندگان از احمدی‌نژاد در رابطه با اظهاراتش مبنی بر این‌که مجلس در راس امور نیست خبر داد.

وی با بیان این‌که اظهارات رئیس جمهور پیرامون در راس امور نبودن مجلس یکی از محورهای سوال‌ از احمدی‌نژاد است که بررسی آن به کمیسیون اصل ۹۰ واگذار شده، اظهارکرد: کار‌شناسان کمیسیون درحال بررسی مستندات این پرونده هستند و با رایزنی با معاونان رئیس جمهور اظهارات آنها را در این زمینه جویا می‌شوند و پس از آماده شدن، گزارش برای تصویب نهایی به صحن عمومی مجلس می‌آید.

30 آذر ماه سال جاری طرح سوال از رئیس‌جمهور که با 79 امضا به هیات رئیسه مجلس رسیده بود به 6 کمیسیون مجلس ارجاع شد و کمیسیون‌های مذکور ظرف یک هفته باید طرح سوال از رئیس جمهور را بررسی و گزارش آن را ارائه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها