خطیب نماز جمعه تهران:

حضور پرشور در انتخابات دشمنان را مایوس می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم با حضور پرشور در انتخابات دشمنان را مایوس می کنند، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه برگزار می شود صحنه آزمایش و امتحان بزرگی برای ملت ایران خواهد بود و مردم همانند سال های گذشته حضور پرشوری در این انتخابات خواهند داشت.
کد خبر: ۴۵۰۰۹۶

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تاکید کرد: مردم ایران با حضور به موقع در صحنه انتخابات به دنیا نشان می دهند که جریان فتنه نه تنها به نفع دشمنان نبود بلکه این جریان بصیرت مردم را افزایش داد و امروز نیز مردم با این بصیرت خود پاسخ محکمی به دشمنان خواهند داد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت که مردم با حضور پرشور در انتخابات به آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب لبیک خواهند گفت.

صدیقی به ترفندهای دشمن برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: آنان مانند همیشه در قدم اول به دنبال این هستند که با تحریم انتخابات و مایوس کردن مردم مانع حضور آنان شوند اما مردم ما بارها با حضور پرشور خود در انتخابات پاسخ محکمی به آنان داده اند و همواره هوشیارتر شده اند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمنان سعی می کنند با بهانه هایی اختلاف و چند دستگی ایجاد کنند ولی بدانند که تیر آنان همانند گذشته به خطا می رود و مردم ایران همواره برای حفظ انقلاب تلاش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی توضیح داد: شورای نگهبان؛ شبکه های نظارتی و بازرسین دولت و قوه قضاییه کنترل لازم بر انتخابات را دارند.

امام جمعه موقت تهران یادآورشد: دشمنان بدانند که انتخابات در ایران با تمام دنیا فرق دارد زیرا در ایران مردمی مسلمان؛ مقلد مرجع تقلید و زیر پرچم ولایت حضور دارند که به ضوابط اخلاقی اهمیت بسیاری می دهند.

رزمایش ولایت 90 اقتدار ایران را به جهانیان نشان داد

صدیقی همچنین به رزمایش ولایت 90 اشاره کرد و گفت: رزمایش غرور آفرین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ اقتدار و ایمان ستودنی نیروهای ما را به جهانیان نشان داد.

وی ادامه داد: این رزمایش به غربی ها و دشمنان ایران نشان داد که خیال خامی در خصوص تجاوز به مرزهای آبی و هوایی و زمینی ما را نداشته باشند و ما قدرت خودمان را به آنان نشان دادیم و جمهوری اسلامی ایران تمامی توطئه های آنان را خنثی می کند.

ایادی آمریکا درانفجارها و اتفاقات اخیر عراق نقش دارند

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین به مساله عراق و خروج ذلت بار و خفت بار نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرد و افزود: حضور نیروهای آمریکایی در کشور عراق؛ نفرت مسلمانان و نفرت جهانی را برای این کشور در برداشت و شیعه ، سنی، کرد و عرب در عراق خواهان خروج نیروهای آمریکایی بودند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که خروج نیروهای آمریکایی شکست بزرگی برای آمریکا و پیروزی بزرگتری برای ملت و دولت عراق بود ادامه داد: آمریکا برای آن که از خوشحالی مردم عراق نسبت به بیرون رفتن نیروهای اشغالگرانتقام بگیرند همزمان دست به کشتار و انفجارهای پی در پی در عراق زدند و خواستند این طور القا کنند که حضور آمریکایی ها در عراق آرامش بخش بوده اما با خروج آنان اوضاع بهم می ریزد.

صدیقی با تاکید بر این که در پس پرده اتفاقات رخ داده اخیر در عراق؛ ایادی آمریکا قرار دارند ، گفت: این آمریکایی ها هستند که به این موضوع دامن می زنند اما ما شاهدیم مرجعیت وعلما هوشیاری لازم را به مردم می دهند و مردم نیز با هوشیاری و استقامت؛ وحدت و انسجام خود را حفظ می کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما این توصیه را به مردم عراق داریم که استقامت و وحدت خود را در مقابل این اقدامات دشمنان حفظ کنند.

انسان بدون تقوی در دنیا و آخرت ورشکسته است

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه تقوی تنها سرمایه ای است که بدون آن انسان در دنیا و آخرت ورشکسته خواهد بود، افزود: با رعایت تقوی درهای آسمان و برکات به روی انسان باز شده و با بی تقوایی تمامی درها روی آدمی بسته می شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: شناخت زمان و مکان از امتیازهایی که انسان را به تعالی نزدیک می کند که مصداق بارز آن کعبه و نماز در آن است.

وی ادامه داد: هیچ مکانی ارزشمندتر از خانه کعبه و نماز در آن نیست و معنی باطنی آن را فقط خدا می داند.

امام جمعه موقت تهران همچنین اقامه نماز اول وقت را دارای فضیلت بسیار دانست و ادامه داد: وقت نماز که می شد حالت عجیبی در پیامبر اکرم(ص) به وجود می آمد و به موذن -بلال- می فرمود که بلال بلند شو ما را راحت کن.

صدیقی توضیح داد: نماز اول وقت هماهنگی با عالم ملکوت است و یک فرصت طلایی برای مجموعه خداجویان بوده که همزمان با هم قیام و قعود می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها