امام جمعه موقت تهران گفت: درخواست دولت آمریکا از جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن هواپیمای جاسوسی این کشور موسوم به آر کیو 170 از سر پررویی و بیانگر خوی استکباری این کشور است.
کد خبر: ۴۴۵۸۵۶

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی کشورمان از سوی پهپاد جاسوسی آمریکا را بر اساس ماده 2 بند 4 منشور ملل متحد مصداق «جرم مسلم» دانست و افزود: این ماده ، هر گونه تهدید و توسل به زور علیه استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را محکوم می کند و یکی از مواردی که صریحا از آن نام برده اند و در سال 1974 به تصویب رسیده است، ورود به فضای کشور دیگر از طریق هواپیما و یا زمین است .

امام جمعه موقت تهران با یادآوری تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به تمامیت ارضی کشورمان، اظهارات متناقض و متغیر مقامات واشنگتن در این زمینه را یادآور شد و اظهار داشت: اگر بنا باشد بگویند این هواپیما سقوط کرد یا اشتباهی وارد فضای جمهوری اسلامی ایران شد، باید عذرخواهی کنند و بگویند اشتباه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه قابلیت های این هواپیمای بدون سرنشین در زمینه جاسوسی از جمله توانایی دریافت اطلاعات نظیر بو، صدا و شنود مکالمات تلفنی و ارسال همزمان به آمریکا را یادآور شد و گفت: کسی در این موضوع بحثی ندارد که وارد شدن به حریم کشور دیگر ممنوع و جرم است و در موضوع این هواپیما به طور همزمان، جاسوسی هم مطرح و جرم نیزمسلم است.

آیت الله امامی کاشانی با طرح این پرسش که «قوانین بین المللی درباره این جرم چیست؟» خاطرنشان کرد: خودشان می گویند یک سلسله قوانین آمره داریم که از اصول است؛ از جمله این که نمی شود به هیچ وجه در فضای کشور دیگر وارد شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این که دولت آمریکا می گوید بیایید تفاهم کنیم و از روی حسن نیت، هواپیما را برگردانید، این درخواست، غیر از این نیست که این کشور خوی استکباری دارد که در عین طرح چنین درخواستی، مرتب تحریم می کند و هر کاری بتواند علیه جمهوری اسلامی انجام می دهد.

وی در ادامه خطاب به دولت واشنگتن که درخواست خود را بدون عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است، گفت که انجام این جرم برای آمریکا در دنیا خجالت آور است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: در راس نظام جمهوری اسلامی ایران، ولی امر قرار دارد که اختیارات و اوامری دارند و همچنین دولت ، مجلس و نظامیان نقطه نظرات خود را در این زمینه بیان می کنند اما من از تریبون نماز جمعه عرض می کنم که آمریکایی ها بجای اینکه بگویند دیگر تکرار نمی کنیم و ملت ایران ما را ببخشد؛ این حرف ها را مطرح کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرف و درخواست (باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برای بازگرداندن هواپیمای جاسوسی) واقعا از سرپررویی است و آبروریزی آمریکا در دنیا را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری وعده خداوند در آیه مبارکه 46 از سوره ابراهیم (ع) مبنی بر بازگرداندن مکر ظالمان به خود آنها، اعزام پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان را مصداق مکر واشنگتن خواند و گفت: این مکری است که آنها کردند و با این نقشه جلو آمدند اما خدا مکرشان را به خودشان بازگرداند.

وی تصریح کرد: اینها به خودشان مکر کردند و آبروی خودشان را بردند که البته این موضوع را نمی فهمند.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: آمریکا که خود را به غلط کدخدای جهان می داند، نام آن به خاطر تکنولوژی این کشور در جهان مطرح است و نه به خاطر سیاست های غلط و سوء استفاده های حاکمان این کشور که خونریزی ها و شکنجه های انسان های بی گناه در جهان را به دنبال داشته است تا جایی که خود دبیر سازمان ملل می گوید بر جهان بی اعتمادی حاکم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش «کشورهایی که بپاخاسته اند چه می گویند و حرف آنها چیست؟» از رویکرد مقام های واشنگتن در استقرار نیرو در بحرین و دیگر نقاط جهان انتقاد کرد و خطاب به آنان گفت: این همه خونریزی و جنایت، آبروی شما را می برد.

وی تصریح کرد: اگر آمریکایی ها این سیاست غلط را نداشتند با برخورداری از این سطح از تکنولوژی در دنیا آبرویی داشتند اما درنده خویی آنها دنیا را مایوس کرده و وضع دنیا را بگونه ای کرده است که به قول دانشمندان مسیحی، در جهان حضور روحانی لازم است.

امام جمعه موقت تهران این بخش از سخنان خود را با دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) به پایان رساند.

رژیم صهیونیستی در جهان رسوا شده است

آیت الله امامی کاشانی در رابطه با 9 قطعنامه تصویب شده علیه رژیم صهیونیستی در جلسه جمعه گذشته سازمان ملل متحد نیز، این قطعنامه ها را نشانگر رسوایی این رژیم در جهان توصیف کرد و گفت: آنها با حرف هایی که می زنند، آبروی خود را از نیل تا فرات برده اند و هیچ توجهی نیز برای ریخته شدن آبروی خود ندارند.

 اهمیت وحدت در کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اهمیت فراوان وحدت در جامعه و کشور را یادآور شد و گفت: دل دادن مردم به نظام جمهوری اسلامی بسیار اهمیت دارد؛ قانون خوب، وحدت ملت و رهبری می تواند یک ملت را پیش ببرد ، بر این موضوع جامعه شناسان متفق هستند و خوشبختانه ما در ایران چنین شرایطی داریم.

وی عبور کشور ازغائله فتنه 88 را در پرتو وجود این شرایط دانست و برای هدایت جوانان فریب خورده در این غائله ، دعا کرد.

نظام اسلامی گوش به فرمان رهبری محکم ایستاده است

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اهمیت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: نظام جمهوری اسلامی گوش به فرمان رهبری، محکم و پابرجا ایستاده است.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: در این شرایط، دشمن نمی تواند کاری کند، با وجود این ملت منسجم و رهبری آگاه نمی توانند کاری کنند ، در این زمینه باید به خدا متکی بود و دعا کرد که سایه رهبر معظم انقلاب همواره بر سر کشورمان باشد.

 مشارکت همگانی در کاهش آلودگی هوا

آیت الله امامی کاشانی که موضوع اصلی خطبه اول نماز جمعه تهران را به آلودگی هوای پایتخت و برخی شهرهای کشور اختصاص داده بود، آحاد جامعه و نهادهای مسوول را به مشارکت همگانی در کاهش آلودگی هوا فراخواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری آلوده کردن هوا را گناهی بزرگ و کبیره عنوان کرد و افزود: این که ماشین هایی با موتورهای فاقد استاندارد در خیابان ها حرکت و فضا را آلوده کنند و مردم بسیاری مریض می شوند و افراد پیر، بیماران قلبی و غیرقلبی آسیب می بینند، این اضرارها بدون شک حرام و گناه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها