معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که عرضه سهام پست بانک متوقف نشده است، گفت:‌ بر اساس روال قانونی تا سال 93 برای عرضه بقیه سهام فرصت وجود دارد و بموقع نیز عرضه می‌شود. اصغر ابوالحسنی هستیانی در گفت‌وگو ایرنا افزود: 25 درصد سهام پست بانک در گذشته به سهام عدالت تخصیص یافت و 5 درصد آن نیز عرضه اولیه شده است.
کد خبر: ۴۳۱۰۵۹

وی با بیان این نکته که وزارت امور اقتصادی و دارایی آماده برگزاری مجمع پست بانک است، یادآور شد: ما در موعد قانونی هم اعلام آمادگی کرده بودیم که مجمع این بانک را برگزار کنیم و اکنون نیز این آمادگی وجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص سهام بیمه دانا گفت: تمام موارد در بازار سرمایه شفاف و قانونی است، ضمن آن که خریداران 5 درصد سهام اولیه بانک‌ها و بیمه‌ها سود مناسبی دریافت کردند و تنها خریداران بیمه دانا متضرر شدند.

وی افزود: البته این مشکل نیز به دلیل اقبال خریداران و رقابت بالا بود که در نهایت منجر به رشد قیمت سهام آن شد.

ابوالحسنی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی معتقد است خریداران به کارگزاران عامل به صورت مطلق اجازه خرید داده بودند و رقابت باعث شد قیمت سهام این شرکت تا 2610 تومان افزایش یابد.

وی با تاکید بر این نکته که خریداران می‌توانستند سهم بیمه دانا را خریداری نکنند، اضافه کرد: اگر قیمت کنترل نمی‌شد بهای هر سهم بیمه دانا به 3000 تومان هم می‌رسید.

ابوالحسنی ادامه داد: اگر بخواهیم به دلیل این یک مورد، کل واگذاری‌ها را زیر سوال ببریم بی انصافی است و واقع بینی نکرده‌ایم بلکه باید مکانیزم بازار را با الزامات آن بپذیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها