دبیر نخستین جشنواره هنری طواف تا ولایت از طراحی چشم‌انداز روشن و تخصصی هنر مبتنی بر تفکر اسلامی از سوی وزارت ارشاد خبر داد. شهرام گیل‌آبادی، در یک نشست خبری با تاکید بر تاریخ برگزاری جشنواره طواف تا ولایت که میان دو عید قربان و غدیر واقع شده است، گفت: این دو عید بزرگ مسلمانان و ماهیت آن که بر ولایت و ولایت‌پذیری تاکید دارد بهترین فرصت برای برگزاری چنین جشنواره‌ای است تا بتوانیم به واسطه آن ولایت و موضوعاتی همچون آفرینش، یکتاپرستی، غدیر، قربان، حج و... را مرور کنیم.
کد خبر: ۴۲۵۴۷۴

او در پاسخ به برگزاری جشنواره‌های مناسبتی و موضوعی و توقف آنها بعد از چند دوره برگزاری توضیح داد: این جشنواره موضوعی نیست بلکه در حوزه اندیشه به شکل فراگیر، پایدار و ماندگار و با فضایی جدی در حوزه تمدنی خود حرکت می‌کند و قصد دارد همچنان به این جریان استمرار بخشد. چه بسا که بنیاد فرهنگی هنری رودکی با شکل دادن دبیرخانه دائمی در دو حوزه اندیشه و تفکر در آثار هنری کار جدی خود را انجام می‌دهد. گیل‌آبادی ادامه داد: این جشنواره با موضوعی عمیق، جدی و اساسی با پیشینه غنی در ایران، جهان اسلام و دنیا روبه‌روست و قطعا به حرکت خود ادامه خواهد داد و متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، نخستین جشنواره هنری «طواف تا ولایت» در بخش‌هایی همچون نقاشی، نگارگری، پوستر، سفال و سرامیک، خوشنویسی، عکاسی، هنرهای نمایشی، موسیقی و همایش از 16 تا 24 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها