رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با انتقاد از تاخیر در اجرایی شدن طرح تفصیلی گفت: به بهانه‌های مختلف اجرایی شدن طرح تفصیلی به تاخیر می‌افتد که این موضوع تمام کارها را در سطح شهر تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
کد خبر: ۴۱۹۵۹۳

به گزارش مهر، حمزه شکیب در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با بیان این‌که واقعا نمی‌دانیم شهر چگونه اداره می‌شود، گفت: قول‌های زیادی درخصوص اجرایی شدن طرح تفصیلی داده می‌شود؛ اما اجرایی شدن این طرح به عقب می‌افتد. ما برای اداره شهر استراتژی نداریم تکلیفمان برای تصمیم‌گیری درخصوص پلاک‌ها مشخص نیست.

وی افزود: کمیسیون ماده 5 ایراداتی بر این طرح گرفته؛ اما تاخیر در رفع این ایرادات قابل پذیرش نیست، زیرا به کل طرح ضربه می‌خورد و من بعید می‌دانم کمیسیون ماده 5 چنین ریسکی را بپذیرد.

شکیب با بیان این‌که شهردار تهران در گزارشی که در حضور رهبر معظم انقلاب داد، اعلام کرد: طرح تفصیلی اول فروردین ماه سال 90 اجرایی می‌شود، توجه داد چندین ماه از این زمان گذشته و شهرداری همچنان بی‌برنامه ساخت و ساز شهر را اداره می‌کند که به موازات این حرکت کارهای عمرانی در شهر نیز جریان دارد. خیابان تعریض می‌کنیم، بزرگراه دو طبقه می‌شود، یکباره در یک منطقه مسکونی مجوز تجاری صادر می‌شود این در حالی است که شهروندان تقاضا دارند تکلیف آنها زودتر مشخص شود.

وی تاکید کرد: این جای تذکر جدی دارد و به اعتقاد من شهرداری به بهانه‌های مختلف این سند فرادستی و مهم شهری را به تاخیر می‌اندازد.

وی با اشاره به بخشش آمنه بهرامی درخواست کرد برای گرامیداشت بخشش و بزرگواری، خیابانی به نام این زن بزرگوار نامگذاری شود یا شورای شهر تهران سهمی در هزینه درمان وی داشته باشد.

وی با اشاره به اخبار متعددی که در شهر تهران در خصوص خشونت و جرایم منتشر می‌شود، گفت: اخبار تجاوز، قتل و بحث مهم کودک آزاری از اخبار دلخراشی است که متاسفانه افزایش آنها در شهر سبب نگرانی برای همه شده است که سر پیکان اتهامات بیشتر به سوی پلیس که در انتهای خط قرار دارد، است.

به گفته وی دستگاه‌های مسوولی چون وزارت کشور،‌ بهزیستی و صدا و سیما که وظایف آنها در قبال اشتغال، ایجاد فضای نشاط اجتماعی، امنیت، پیشگیری از جرم در برنامه چهارم مشخص شده است باید درخصوص عملکرد خود گزارش دهند.

ابتکار تصریح کرد: شهرداری باید سند کنترل آسیب‌های اجتماعی را ارائه کند که تاکنون چنین اقدامی انجام نشده است. هرچند اقدامات عملی خوبی درخصوص کاهش اعتیاد و افزایش امنیت فضاهای شهری شده است، اما نیاز به یک برنامه مدون در این زمینه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها