رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش با اعلام جزئیات شهریه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغان در مدارس ایرانی گفت: تحصیل این دانش‌آموزان در مراکز سمپاد، نمونه دولتی و هنرستان‌ها ممنوع است. علی‌اصغر یزدانی در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به اعلام ضوابط ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان خارجی برای سال تحصیلی 91ـ90 توضیح داد: براساس این شرایط، ارائه یکی از مدارک اقامتی معتبر از سوی اتباع خارجی به مراکز آموزشی الزامی است.
کد خبر: ۴۱۶۸۴۲

وی افزود: این مدارک می‌تواند شامل گذرنامه‌ای که دارای حداقل 6 ماه پروانه اقامت باشد، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی، کارت هویت ویژه اتباع خارجی دارای اعتبار در سال 90 یا برگ خروج از کشور مدت‌دار برای مرحله ششم و هفتم «آمایش» باشد.

یزدانی ادامه داد: دانش‌آموزان و سوادآموزان خارجی برای ادامه تحصیل در مراکز آموزشی کشور باید مدارک اقامتی خود را تمدید کنند که در این صورت ولی دانش‌آموز یا سوادآموز مکلف است قبل از انقضای مهلت اقامت، نسبت به تمدید مدارک اقامتی خود و اعضای خانواده‌اش اقدام کند، در غیر این صورت واحد آموزشی باید از ادامه تحصیل دانش‌آموز خارجی جلوگیری کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال 83 مبنی بر دریافت شهریه تحصیلی از دانش‌آموزان اتباع افغان به منظور بازگشت بخشی از یارانه‌های دولتی در زمینه آموزش گفت: بر این اساس، شهریه تحصیلی دانش‌آموزان اتباع افغان در تمام استان‌ها در دوره ابتدایی 700 هزار ریال، راهنمایی 900 هزار ریال، متوسطه و پیش‌دانشگاهی یک میلیون ریال و میزان شهریه سوادآموزان افغان نهضت سوادآموزی نیز معادل دوره ابتدایی خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسوولان واحدهای آموزشی موظفند اولیای دانش‌آموزان افغان را برای واریز وجه شهریه به بانک‌ها هدایت کرده و از دریافت وجه به صورت دستی خودداری کنند. یزدانی تصریح کرد: آن دسته از دانش‌آموزان و سوادآموزان افغان که دارای دفترچه پناهندگی معتبر از نیروی انتظامی بوده یا عضو درجه یک خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی هستند، همچنین فرزندان زنان ایرانی که با اتباع افغان ازدواج کرده و دارای پروانه زناشویی یا پروانه اقامتی معتبر باشند، از پرداخت شهریه ثبت‌نام معاف خواهند بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این گروه از دانش‌آموزان، دانش‌آموزان ساکن مهمان‌شهرها، فرزندان طلاب و روحانیون دارای گذرنامه یا پروانه اقامتی معتبر تحت پوشش «جامعة‌المصطفی‌العالمیه» و نیز فرزندان دیپلمات‌های افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران نیز از پرداخت شهریه معاف خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها