استفاده از این قرص‌ها در ایام گرم سال موجب غلظت خون می‌شود

هشدار نسبت به مصرف قرص‌های ضد بارداری در ماه رمضان

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با هشدار نسبت به خطرات مصرف نابجای قرص‌های ضدبارداری خصوصا در ایام گرم سال از سوی بانوان‌ گفت: مصرف نابجای این قرص‌ها منجر به غلیظ شدن خون و افزایش احتمال بروز ترومبوز سینوس مغزی در برخی از زنان می‌شود. فرامرز امیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برخی از زنان برای ادای فریضه شرعی و سفرهای زیارتی قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند که این امر بخصوص در ایام ماه‌های گرم سال، سبب غلیظ‌تر شدن خون آنان می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۸۵۰

به همین دلیل در ماه مبارک رمضان با افزایش چند برابری ترومبوز سینوس مغزی (بسته شدن وریدها) در میان زنان مواجه هستیم.وی اضافه کرد:‌ بیماری ترومبوز سینوس مغزی، نوعی سکته مغزی است که با سکته‌های معمول متفاوت بوده؛ چراکه در سکته‌های مغزی انسداد یا پارگی شریان خونرسان به مغز، ایجاد علائم عصبی موسوم به سکته مغزی می‌کند.

امیری اضافه کرد: در ترومبوز سینوس انسداد در سیستم وریدی یا سیاهرگی مغز است که مسوول تخلیه خون از مغز به سمت قلب می‌باشد و با توجه به خصوصیات ساختاری وریدی مغزی، علائم بالینی در بیماری ترومبوتیک سینوس مغزی متفاوت است.

وی با اشاره به این‌که علایم ترومبوز سینوس مغزی در خانم‌ها و نیز اطفال دیده می‌شود، افزود: سردرد، ‌تشنج، اختلال هوشیاری و ضعف اندام‌ها از علائم این بیماری است.متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: علل ترومبوز سینوس معمولا افزایش انعقادپذیری، بیماری خونی، ‌بیماری روماتولوژیک، ‌عفونت‌ها و مصرف فرآورده‌های قرص هورمونی و قرص ضدبارداری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها