معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران:

جاعلان مجوزهای تردد بین شهری دستگیر شدند

جاعل جوان اسپری اشک ‌آور می‌فروخت

جوان 25 ساله با جعل مجوز حمل اسپری اشک‌آور اقدام به فریب طعمه‌های خود و فروش اقلام و تجهیزات نظامی می‌کرد.
کد خبر: ۴۱۱۳۰۳

به گزارش فارس،‌ در ساعت 12 روز 7 خرداد عوامل گشت کلانتری 114 غیاثی در حین گشت‌زنی در اتوبان امام علی (ع) به یک دستگاه پراید مشکی مشکوک شدند که پس از توقف خودرو و بازرسی از سرنشین آن یک عدد افشانه گاز اشک‌آور، یک دستگاه شوکر الکتریکی، چندین عدد کارت‌های شناسایی متعلق به نیروهای نظامی و همچنین مجوز حمل شوکر و گاز اشک‌آور به همراه مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و انجام هماهنگی قضایی، متهم دستگیر شده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با انتقال متهم دستگیر شده به نام حبیب و آغاز تحقیقات کارآگاهان، فرد دیگری با مراجعه به پایگاه ششم ضمن معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان نظامی تهران مدعی شد که حبیب از همکاران او است و حتی برای اثبات ادعای خود احکام انتصاب حبیب را به کارآگاهان ارائه کرد.

کارآگاهان پایگاه ششم که به تلاش این فرد جهت آزادسازی حبیب مشکوک شده بودند، بلافاصله اقدام به بررسی اظهارات این فرد به نام بهزاد پرداخته که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این 2 نفر به هیچکدام از ارگان‌های نظامی و یا انتظامی شهر تهران وابستگی نداشته و تمامی اظهارات بهزاد تنها با هدف فریب کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ و تلاش برای آزادسازی حبیب بوده است.

با مشخص شدن کذب بودن اظهارات گفته شده از سوی هر 2 متهم و در حالیکه هر 2 نفر آنها تلاش کردند تا همچنان خود را وابسته به ارگان‌های دولتی و نظامی تهران نشان دهند، کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه به بررسی مدارک شناسایی بدست آمده از حبیب و بهزاد پرداخته که بلافاصله در بررسی‌های خود اطمینان پیدا کردند که تمامی مدارک بدست آمده از این افراد مجعول است.

بهزاد که دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتاً به تقلبی بودن این مدارک معترف شد و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: گازهای اشک آور و دستگاه شوکر کشف شده به همراه مجوزهای جعلی حمل آنها را از فردی به نام امیر خریداری و به یکی از دوستانش به نام حبیب فروخته است.

بهزاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش در شبکه اینترنت در حال جستجو بودم که به صورت کاملاً اتفاقی با یک صفحه آگهی فروش گاز اشک آور، شوکر برقی و غیره روبرو شدم؛ در حالیکه به موضوع علاقه‌مند شده بودم به بررسی بیشتر آگهی پرداختم؛ پس از چند روز فردی با شماره تلفن همراهم که در زمان بررسی آگهی اینترنتی اعلام کرده بودم تماس گرفت و مدعی شد که قادر به تهیه افشانه و شوکر مورد درخواست من است.

وی افزود: بلافاصله با این فرد قرار ملاقات گذاشته و اقدام به خرید یک عدد افشانه و یک دستگاه شوکر برقی کردم. در زمان تحویل، شخص فروشنده که جوانی حدوداً 25 الی 30 ساله بود مدعی شد که قادر به تهیه مجوزهای حمل افشانه و شوکر برقی است که بلافاصله از او درخواست کردم تا مجوزهای مربوطه را نیز تهیه کند. از آن زمان با شخص فروشنده به نام امیر تماس مستقیم داشتم و هر بار که یکی از دوستانم از من درخواستی درباره خرید افشانه و غیره داشت با امیر تماس گرفته و او نیز پس از چند روز تجهیزات سفارش شده را به همراه مجوزهای حمل و نگهداری آنها به من تحویل می‌داد و تجهیزات کشف شده از حبیب نیز به همین روش تهیه و در اختیار او قرار گرفته است.

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود و با استفاده از اطلاعات بدست آمده از بهزاد موفق به شناسایی محل تردد امیر در یکی از سفره‌خانه‌های سنتی در خیابان دماوند شده و این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس و پلیسی قرار دادند و سرانجام در ساعت 19 روز 9 خرداد وی را دستگیر و در بازرسی بدنی از متهم نیز یک دستگاه شوکر، یک عدد گاز اشک‌آور به همراه مجوزهای حمل آنها و یک عدد کارت شناسایی مجعول یکی از ارگان‌های نظامی کشف و توقیف شد.

در بازرسی از محل سکونت متهم در اتوبان شهید باقری، کارآگاهان پایگاه ششم به همراه کشف و توقیف تجهیزات رایانه‌ای استفاده شده در جعل اسناد و شناسایی هویت دقیق ده‌ها نفر از افراد متقاضی و دریافت کننده افشانه، شوکر و مجوزهای حمل این تجهیزات، موفق به کشف ده‌ها برگه احکام مجعول منتسب به ارگان‌های نظامی، تعدادی امهار مجعول و همچنین مجوزهای مجعول حمل افشانه، شوکر، فرم‌های خام احکام و دو قبضه سلاح کمری تقلبی از خانه متهم شدند.

با دستگیری امیر 25 ساله و کشف تعداد زیادی اسناد مجعول و همچنین ده‌ها افشانه، شوکر وغیره، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتاً به مجعول بودن کلیه کارت‌های ویژه حمل افشانه، کارت‌های تردد و غیره اعتراف و عنوان داشت که کلیه طراحی‌های رایانه‌ای جهت تهیه کارت‌های اشاره شده را شخصاً و با استفاده از مهارت چندین ساله در انجام امور رایانه‌ای انجام داده است.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: افشانه‌ها و مجوز حمل آنها را به قیمت 50 هزار تومان و شوکرهای برقی و مجوز آنها را نیز به قیمت 100 هزار تومان به فروش می‌رساندم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به سوء استفاده متهم اصلی پرونده از نام شرکت ناجی گستر در تهیه مجوزهای حمل تجهیزات پلیسی، گفت: متهم اصلی پرونده با معرفی خود به عنوان افراد مرتبط با شرکت ناجی گستر اقدام به تهیه مجوزهای مربوطه کرده و بسیاری از افراد دریافت کننده تجهیزات و مجوزهای حمل و نگهداری آنها، با توجه به مهارت متهم در تهیه احکام و کارت‌های مجعول بگونه‌ای که جعلی بودن آنها به راحتی قابل تشخیص نیست، پس از حضور در پایگاه ششم عنوان داشته‌اند که به هیچ عنوان تصور نمی‌کرده‌اند که مجوزهای صادره برای آنها مجعول و تقلبی است؛ این در حالیست که شرکت ناجی گستر نیز از متهم دستگیر شده طرح شکایت داشته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به جرم بودن حمل، نگهداری و استفاده غیر قانونی از تجهیزات پلیسی، عنوان کرد: به همه افرادی که بدین روش و از طریق افراد واسطه و ثالث اقدام به تهیه تجهیزات پلیسی و مجوزهای حمل و نگهداری آنها کرده و بر خلاف تصور بسیاری از آنها که گمان به قانونی بودن مجوزهای تردد، حمل افشانه دارند، هشدار داده می‌شود که به احتمال فراوان احکام و مجوزهای در اختیار آنها تقلبی و مجعول بوده که در صورت کشف از سوی مراکز انتظامی قابل پیگیری است لذا از این افراد دعوت می‌شود تا برای تعیین اصالت و مجعول نبودن مجوزهای در اختیار خود با مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی، میدان نبرد، خیابان شهید ابراهیم بیدی نسبت به اطمینان از این موضوع اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها