احمدزاده:

ادغام میراث فرهنگی با وزارت ارشاد عملکرد سازمان را تحت‌الشعاع قرار می‎دهد

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: ادغام دوباره سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جدی عملکرد و کارکرد این سازمان را در کشور تحت الشعاع قرار می دهد.
کد خبر: ۴۰۹۹۱۷

به گزارش ایسنا، روح الله احمدزاده در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای مرکز تعطیلات و سرگرمی در منطقه نمونه بین المللی گردشگری شاندیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در اندازه یک معاونت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقلیل بدهیم عملا فرصت چانه‌زنی از سازمان عریض و طویل و مهمی در هیات دولت گرفته می‌شود.

وی با بیان این که از زمان شکل گیری ساختار فعلی این سازمان ، کار ویژه‌های آن در سه عرصه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی توسعه چشمگیری یافته است، افزود: در سال 84 کمتر از 100 میلیون دلار صادرات صنایع دستی از کشور داشته‌ایم و پیش بینی می کنیم در سال 90 به بالغ بر 800 میلیون دلار برسد و این یعنی ارزش افزوده اقتصادی بسیار بالایی برای کشور، بنابراین این موفقیت محصول تمرکزی است که امروز در سازمان میراث فرهنگی وجود دارد.

احمد زاده گفت: با تعامل خوب میان سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و مجلس، کمیسیون فرهنگی و فراکسیون گردشگری می توانیم سوء تفاهم به وجود آمده را حل کرد.

وی در خصوص اولویت سازمان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها توسعه سرمایه گذاری خارجی برای فرصت‌های سرمایه گذاری در گردشگری کشور است که بالغ بر 250 بسته سرمایه گذاری آماده شده و قابل عرضه به هر سرمایه دار خارجی و داخلی است.

احمدزاده افزود: اولویت دیگر سازمان توسعه صادرات صنایع دستی است که ارز آوری خوبی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها