سازمان ملل اعلام کرد:

مه، خونین‌ترین ماه 4سال گذشته در افغانستان

دفتر سازمان ملل درکابل ماه گذشته میلادی را خونین ترین ماه در چهارسال اخیر در افغانستان توصیف کرد.
کد خبر: ۴۰۸۸۴۲

به گزارش مهر، هیئت کمک ملل متحد در افغانستان (یوناما) می گوید: ماه مه سال ٢٠١١ از سال ٢٠٠٧ به این سو مرگبارترین ماه برای غیرنظامیان در افغانستان بوده و این سازمان در این ماه ٣۶٨ مورد تلفات و ۵٩٣ مورد جراحت را ثبت کرده و امسال بیشتر از هر ماه دیگر غیرنظامیان به قتل رسیده اند.
 
دراعلامیه ای که از سوی این سازمان منتشر شده آمده است:«ما نگران هستیم که این تلفات در فصل تابستان که معمولاً شدت جنگ بیشتر می شود، افزایش یابد. طرفین درگیر باید تلاش های خود را برای حفاظت از غیرنظامیان بیشتر کنند».
 
در این اعلامیه همچنین آمده است: عناصر مخالف دولت مسئول کشتن ٣٠١ غیرنظامی هستند و مسئولیت مرگ ۴۵ غیرنظامی نیز با نیروهای طرفدار دولت است. هیچ گروهی مسئول ٢٢ مورد کشته شده دیگر را بر عهده نگرفته است زیرا اکثر این تلفات از اثر تبادله شلیک ها صورت گرفته است.
 
مواد منفجره جابجا شده همچنان باعث قتل و جراحت بسیاری از شهروندان افغان در ماه مه بود که باعث کشته شدن ١١٩ نفر و مجروح شدن ٢٧۴ نفر گردید. بر این اساس ۴٠ درصد تلفات به عوامل ضد دولتی نسبت داده مه شود و این شیوه مسئول ۴١ درصد از تلفات غیرنظامیان در ماه مه بوده است.
 
در اعلامیه آمده است که تلفات غیر نظامیان نسبت داده شده به جنگ های زمینی نیروهای طرفدار دولت از آغاز حملات بهاری طالبان بدین سو رو به افزایش بوده و حملات هوایی عامل 3 درصد از مجموع تلفات غیرنظامیان در ماه مه بوده است.

در پایان این بیانیه آمده است، از آنجا که ماه مه مرگبارترین ماه سال برای شهروندان غیر نظامی افغانستان از سال ٢٠٠٧ به این سو بوده است، یوناما این بیانیه موقت را منتشر کرده و طرف های درگیر را به حفاظت از افراد غیرنظامی فرا می خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها