نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس:

بهره گیری از مدیریت واحد، حلقه مفقوده اجرای طرح تفصیلی است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تصویب طرح تفصیلی به تنهایی راهگشای مشکلات شهر تهران نخواهد بود، عنوان کرد: طرح تفصیلی جدید شهر تهران باید با مدیریتی واحد وارد فاز اجرایی شود. چون با استفاده از مدیریت های پراکنده و جزیره ای نمی توان به موفقیت این طرح امیدوار بود.
کد خبر: ۴۰۸۷۷۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح تفصیلی جدید شهر تهران، احمد علی مقیمی عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی خواستار بهره گیری از مدیریت واحد در اجرای طرح تفصیلی جدید شهر تهران شد و گفت: استفاده از مدیریت واحد شهری اجرای این طرح را تسریع خواهد کرد چون بزرگترین معضل کلان شهرها عدم بهره گیری از مدیریت واحد شهری است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تفصیلی نیازمند عزم ملی در کنارمدیریت واحد است، عنوان کرد: در اجرای طرح تفصیلی عوامل مختلفی دخیل است و مسئولان علاوه بر نگاه توسعه ای، باید نگاه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، امنیتی و... را داشته باشند.

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس با تاکید براینکه داشتن نگاه یک سویه در اجرای طرح تفصیلی آفت این طرح خواهد بود، بیان کرد: برای موفقیت در اجرای طرح تفصیلی باید در گام نخست تمامی این نگاه ها را با هم هماهنگ و سپس برای اجرای آن حرکت کرد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه طرح تفصیلی جدید شهر تهران نقشه حرکت صحیح فعالیت‌های توسعه شهری است، اظهار کرد: طرح تفصیلی با مشخص کردن دقیق پهنه‌های کاربری، سرو سامان دادن به وضعیت بلند مرتبه سازی‌ها، احیای بافت های فرسوده، گسترش فضای سبز، جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و مهاجرت پذیری و ... مطمئناً گام های اساسی در راستای حل مشکلات شهر تهران بر می‌دارد.

مقیمی با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت طرح تفصیلی تعیین دقیق کاربری‌ها است، اضافه کرد: زمانیکه طرح تفصیلی بتواند کاربری دقیق هر منطقه را مشخص کند به دنبال آن مشکلاتی مانند کمبود فضای سبز، بافت های فرسوده، بلند مرتبه سازی، افزایش بی رویه تراکم و... حل خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر و نکا خواستار الزام عملی مسئولان شهری برای اجرای طرح تفصیلی جدید شهر تهران شد و گفت: طرح تفصیلی جدید شهر تهران باید راه را بر هرگونه تخلف در ساخت و سازهای شهری ببندد. به این معنا که با در نظر گرفتن تبصره های مختلف، زمینه را برای کسانی که می خواهند از قوانین ساخت و سازهای شهری تخطی کنند، فراهم نکند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، درخصوص تطابق طرح تفصیلی جدید شهر تهران با اسناد بالادستی خودش مانند سند چشم انداز، خاطر نشان کرد: تمام فعالیت های طرح تفصیلی باید بر مبنای سند چشم انداز باشد. اگر می‌خواهیم در افق دید 1404 بالاترین  تراز منطقه را کسب کرده و در نقطه مطلوبی قرار بگیریم باید نگاه ویژه‌ای به خدمات و حقوق شهروندی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دیگر زمان اجرایی شدن طرح تفصیلی جدید شهر تهران فرا رسیده و نباید این طرح در مرحله تصویب باقی بماند، اظهار کرد: همان گونه که اشاره شد تحقق این امر مستلزم، داشتن یک مدیریت واحد و دوری از هرگونه مدیریت جزیره ای و پراکنده است.

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی  معتقد است توسعه همواره خود را با بحران ها سازگار می کند، در این رابطه بیان کرد: طرح تفصیلی جدید شهر تهران نیز هر لحظه ممکن است در مسیر اجرا با مشکلی جدی رو به رو شود. اما ماهیت طرح های توسعه‌ای به شکلی است که می توانند خودشان را با بحران های احتمالی هماهنگ کنند و طرح تفصیلی جدید شهر تهران نیز از این ویژگی مستثنی نیست.

مقیمی با اشاره به اینکه مطمئناً کارشناسانی که طرح تفصیلی جدید شهر تهران را تدوین کرده‌اند، تدابیری برای مواجه با بحران های احتمالی اندیشیده‌اند، افزود: طرح تفصیلی جدید شهر تهران می تواند در صورت بروز مشکلات خود را با آنها وفق دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همکاری تمامی نهادها در حوزه های مختلف برای اجرای موفق طرح تفصیلی جدید شهر تهران را امری مهم برشمرد و یادآور شد: تمامی این نهادها باید با هم متفق‌القول شده و مسئولیت ها را توزیع کنند. در حقیقت هر نهادی باید بنا به حوزه اختیاراتش وارد عمل شده و شهرداری را تنها نگذارند.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها