کشف رازهایی تازه از مقبره توت‌آنخ‌آمون

باستان‌شناسان در جدید‌ترین بررسی‌های خود از مقبره توت‌آنخ‌آمون به کشفیات تازه‌ای از نحوه کفن و دفن و زمان آن دست یافتند.
کد خبر: ۴۰۸۶۱۳

به گزارش فارس،‌ بررسی‌های صورت گرفته از میکروب‌های موجود روی دیوارهای مقبره توت‌آنخ‌آمون نشان می‌دهد که این فرعون جوان بسیار سریع دفن شده به گونه‌ای که حتی دیوار‌های مقبره پیش از بسته‌ شدن درب‌های آن همچنان مرطوب بوده‌اند.

هاوارد کارتر کاشف مقبره توت‌آنخ‌آمون در سال 1922، در یادداشت‌های خود از وجود لکه‌هایی قارچ مانند روی دیوارهای داخلی مقبره خبر داده بود، لکه‌هایی که تا به امروز برای باستان‌شناسان پوشیده مانده بود.

اما پس از گذشت نزدیک به 90 سال، باستان‌شناسان به حدس تازه‌ای در خصوص این آثار و لکه‌های باقی‌مانده روی دیوارها و نقوش کشیده شده، رسیدند. نقوشی که نشان می‌داد این فرعون جوان به طور ناگهانی مرده و به سرعت پیش از آنکه گچ روی دیوارها خشک شوند، دفن شده است.

نفس‌های کارگرانی که به سرعت از مقبره خارج شده بودند می‌توانست علتی برای زنده ماندن ریز موجوداتی باشد که بعدها منجر به رشد میکروب‌ها روی دیوارها شده بودند.

راز مقبره توت‌آنخ‌آمون داستان جدیدی از افسانه فراعنه‌ای می‌گوید که سال‌ها پیش از مرگ خود به ساخت و طراحی مقبره‌هایشان پرداخته و براساس سنن خود، خانه‌ای برای جهان باقی تهیه می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها