سردار ساجدی نیا خبرداد:

جمع‌آوری 4هزار معتاد و کارتن‌خواب

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌های لامکان در طرح «امنیت محله‌ محور» خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون چهار هزار معتاد ولگرد و کارتن‌خواب در تهران جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۴۰۸۵۵۳

سردار حسین ساجدی‌نیا روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحث «امنیت محله ‌محور» که از سال گذشته به مردم تهران قول داده شده است، گفت: در این راستا 30 جرم که جزو دغدغه‌های مردم در سطح شهر تهران در دستورکار پلیس تهران قرار گرفته که یکی از این طرح‌ها جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان ولگرد و لامکان است.

وی با اشاره به اینکه این افراد ضمن نازیبا کردن چهره شهر تهران درصدی از جرایم خرد خصوصا در حوزه سرقت را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: در این راستا از 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون در سراسر شهر تهران و به صورت متناوب ماموران پلیس نسبت به جمع‌آوری این افراد از معابر و پارک‌ها اقدام کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه دغدغه اصلی پلیس در خصوص کارتن‌خواب‌ها و معتادان ولگرد و کارتن‌خواب تهیه مکانی برای نگهداری آنها بود، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، افراد کارتن‌خواب غیرمعتاد جمع‌آوری شده به چند گرمخانه که در سطح شهر تهران وجود دارد معرفی و مقرر شد که این افراد هر شب خودشان را به این گرمخانه‌ها معرفی کنند چرا که در غیر این صورت پلیس نسبت به جمع‌آوری مجدد آنها اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارتن‌خواب‌ها نیز افرادی بودند که از شهرستان جهت کاریابی به تهران آمده بودند، تصریح کرد: این افراد متاسفانه نتوانسته بودند کاری پیداکنند که پلیس با هزینه خود نسبت به اعزام آنها به شهرستان مربوطه‌شان اقدام کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به بحث معتادان کارتن‌خواب و لامکان اشاره کرد و به ایسنا گفت: متاسفانه در بحث معتادان، هیچ مرکزی در سطح شهر تهران نداشتیم و فقط کمپ‌هایی در خصوص ترک اعتیاد بودند که مدت‌زمان محدودی در قبال دریافت وجه نسبت به پذیرش معتادان اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده با مرکز ترک اعتیاد شفق، این مرکز به اردوگاه موقت معتادان تبدیل شد که بدین ترتیب معتادان لامکانی که در طرح اخیر جمع‌آوری شده‌اند به این مرکز معرفی شدند.

 کمکی از سوی هیچ مرجعی در خصوص نگهداری معتادان دارای زخم باز به پلیس نشده است

به گفته سردار ساجدی‌نیا، تعدادی از معتادان جمع‌آوری شده نیز که دارای زخم‌های باز و بیماری‌هایی همچون ایدز و هپاتیت بودند نیز توسط پلیس تهران در یک مرکز دیگر تحت مراقبت قرار گرفتند که تاکنون هیچ کمک مالی،‌ آموزشی و پزشکی از سوی هیچ مرجعی در خصوص آنها به نیروی انتظامی صورت نگرفته و تمامی هزینه‌ها و اقدامات انجام شده از اعتبارات فرمانده انتظامی تهران بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات انجام شده با هماهنگی مراجع قضایی و حکم آنها بوده است، افزود: معتادانی که در اردوگاه شفق نگهداری می‌شوند به هیچ عنوان رها نخواهند شد مگر آنکه وضعیت آنها واقعا مطلوب شده و ترک کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس تنها وظیفه جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌ها را بر عهده دارد، به ایسنا گفت: در عین حال اقدام اخیر پلیس برای راه‌اندازی اردوگاه موقت نگهداری معتادان در راستای قولی بوده است که به مردم تهران دادیم و قطعا سایر دستگاه‌ها باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: قانون وظایف مشخصی برای سازمان‌های مختلف از جمله بهداشت، بهزیستی، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ... در این خصوص تعیین کرده و درخواست نیروی انتظامی از این دستگاه‌ها این است که هر چه سریعتر به وظایف خود در این خصوص عمل کنند تا دیگر شاهد حضور معتادان و کارتن‌خواب‌های لامکان در پایتخت نباشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: به تهرانی‌ها قول می‌دهیم که طرح جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌های لامکان متوقف نشده و حتما در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها تا جمع‌آوری کامل این افراد از پایتخت ادامه می‌یابد.

سردار ساجدی‌نیا به آمار عملکرد پلیس در طرح ضربتی جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌های لامکان اشاره کرد و گفت: از 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون چهارهزار نفر دراین طرح جمع‌آوری شدند که دو هزارنفراز معتادان در اردوگاه شفق مستقر شده‌اند و 250 نفر از آنها نیز که دارای زخم‌های باز و بیماری‌های مختلف بوده‌اند در مکان دیگری نگهداری می‌شوند.

وی افزود: همچنین 800 نفر از کارتن‌خواب‌های جمع‌آوری شده که بحث اعتیاد نداشته و تنها بیکار و لامکان بودند، به شهرهای خود بازگردانده شدند و مابقی کارتن‌خواب‌ها نیز به گرمخانه‌های شهرداری تهران معرفی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه قطعا تعداد معتادان بیشتر از این تعداد است اظهار امیدواری کرد که ظرف هفته جاری قول مسوولان در خصوص راه‌اندازی چهار اردوگاه موقت اجرایی شود که در این صورت پلیس نسبت به جمع‌آوری سایر معتادان ولگرد و لامکان اقدام می‌کند.

سردار ساجدی‌نیا در عین حال تاکید کرد: پلیس با راه‌اندازی اردوگاه شفق قصد داشته است نشان دهد که اگر مسوولان بخواهند قطعا می‌توانند نسبت به جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان لامکان از پایتخت اقدام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده کارتن‌خواب‌ها و معتادان ولگرد و لامکان مراتب را با پلیش 110 درمیان بگذارند و قطعا پلیس در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها