حاشیه خبر

انحراف دوباره تونل مترو در اصفهان

در حالی که در اردیبهشت ماه سال 88 خبر انحراف تونل متروی اصفهان بازتاب گسترده‌ای را به همراه داشت، این پروژه برای دومین بار در نزدیکی سی و سه‌ پل منحرف شد. به گزارش مهر، در حالی که انتشار خبر انحراف تونل متروی اصفهان در نزدیکی سی و سه پل در شهریور ماه سال 88 بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده و ضعف فنی و مدیریتی را در سازمان قطارشهری شهرداری اصفهان آشکار ساخت. شنیده‌ها حاکی از انحراف مجدد تونل شرقی متروی اصفهان در رینگ‌های ابتدایی پس از آغاز کار مجدد است. این انحراف در تاریخ 26 اردیبهشت ماه سال جاری رخ داده و هم‌ اکنون دستگاه TBM در پیاده رو مقابل هتل سوییت متوقف است.
کد خبر: ۴۰۸۲۲۰

این انحراف در رینگ شماره 2760 رخ داده که باعث شده دستگاه حدود 11 سانتیمتر منحرف شود که پس از آگاهی از این اتفاق تیم ناظر شرکت مشاور پیشنهاد می‌کند جک‌هایی در دو طرف زده شده سپس یکی از جک‌ها برداشته شود تا فشار وارده TBM را به مکان اصلی باز گرداند و پیش‌بینی می‌شد با این اقدام این فاصله به 3 سانتیمتر کاهش یابد حال آن‌که فشار خاک باعث شد نتیجه‌ای برعکس پیش‌بینی‌ها به وجود آید و انحراف از 110 به 210 میلیمتر یا 21 سانتیمتر افزایش یابد. بعد از رخ دادن انحراف قبلی در حدود 2 سال گذشته هم‌اکنون پس از هر دو رینگ پیشروی موقعیت از طریق دوربین کنترل می‌شود به همین دلیل این بار پس از 11سانتیمتر TBM متوقف و از ادامه انحراف جلوگیری شد و اقدامات پیشگیرانه در نهایت سبب شد تا میزان انحراف، 10سانتیمتر دیگر اضافه شود. هرچند میزان انحراف فعلی (11 سانتیمتر) در مقایسه با میزان انحراف سال 88 که در اثر حفاری اشتباه 40 متر انحرافی در حدود 6 متر ایجاد شد ناچیز است ولی با توجه به تجربه اتفاق تلخ قبل رخداد آن غیرقابل توجیه است. در هر صورت انتظار می‌رود تا دستگاه‌های متولی با نظارت بیشتر بتوانند به بهترین نحو تونل متروی اصفهان را حفاری کنند. در این خصوص یکی از اعضای شورای شهر اصفهان به مهر گفت: این انحراف در حد 25 سانتیمتر است که البته قابل جبران است. غلامرضا شیران ادامه داد: این انحراف در حد فاصله ایمنی جانبی تونل مترو بوده است که می‌توان این مشکل را مرتفع کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها