![خطر پرتوهای فرابنفش، آلاینده ازون و گرمای بیسابقه | چرا کمیته اضطرار تشکیل نمیشود؟](/files/fa/news/1403/5/5/1236632_213.jpg)
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
این انحراف در رینگ شماره 2760 رخ داده که باعث شده دستگاه حدود 11 سانتیمتر منحرف شود که پس از آگاهی از این اتفاق تیم ناظر شرکت مشاور پیشنهاد میکند جکهایی در دو طرف زده شده سپس یکی از جکها برداشته شود تا فشار وارده TBM را به مکان اصلی باز گرداند و پیشبینی میشد با این اقدام این فاصله به 3 سانتیمتر کاهش یابد حال آنکه فشار خاک باعث شد نتیجهای برعکس پیشبینیها به وجود آید و انحراف از 110 به 210 میلیمتر یا 21 سانتیمتر افزایش یابد. بعد از رخ دادن انحراف قبلی در حدود 2 سال گذشته هماکنون پس از هر دو رینگ پیشروی موقعیت از طریق دوربین کنترل میشود به همین دلیل این بار پس از 11سانتیمتر TBM متوقف و از ادامه انحراف جلوگیری شد و اقدامات پیشگیرانه در نهایت سبب شد تا میزان انحراف، 10سانتیمتر دیگر اضافه شود. هرچند میزان انحراف فعلی (11 سانتیمتر) در مقایسه با میزان انحراف سال 88 که در اثر حفاری اشتباه 40 متر انحرافی در حدود 6 متر ایجاد شد ناچیز است ولی با توجه به تجربه اتفاق تلخ قبل رخداد آن غیرقابل توجیه است. در هر صورت انتظار میرود تا دستگاههای متولی با نظارت بیشتر بتوانند به بهترین نحو تونل متروی اصفهان را حفاری کنند. در این خصوص یکی از اعضای شورای شهر اصفهان به مهر گفت: این انحراف در حد 25 سانتیمتر است که البته قابل جبران است. غلامرضا شیران ادامه داد: این انحراف در حد فاصله ایمنی جانبی تونل مترو بوده است که میتوان این مشکل را مرتفع کرد.
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
جواد فروغی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین: