21 خرداد؛آخرین مهلت ارائه سوابق تحصیلی برای کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مهم‌ترین مصوبه کارگروه حذف کنکور تا پیش از کنکور 90 گفت: اگر فردی سوابق تحصیلی نداشته باشد، نمی‌تواند در کنکور 90 شرکت کند، به همین منظور داوطلبان بدون سوابق تحصیلی هر چه سریع‌تر برای ارائه سوابق تحصیلی خود اقدام کنند. محمدحسین سرورالدین در گفت‌وگو با مهر افزود: برای آخرین بار فرصتی برای داوطلبان کنکور 90 در نظر گرفته شده است تا سوابق تحصیلی خود را ارائه کنند.
کد خبر: ۴۰۸۱۳۸

وی گفت: تمامی داوطلبان کنکور 90 باید تا 21 خرداد‌90 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و از صحت اطلاعات ثبت‌نامی خود مطمئن شوند.

سرورالدین تصریح کرد: آموزش و پرورش آمادگی دارد که در صورت تقاضای آنها کد رهگیری را با یک رسید به داوطلب ارائه دهد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: این تصمیمات کارگروه ماده 4 حذف کنکور در نشستی با حضور وزیر علوم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره افرادی که هنوز سوابق تحصیلی خود را برای شرکت در کنکور 90 دریافت نکرده‌اند، اتخاذ شد.

50 هزار نفر بدون سوابق تحصیلی

وی افزود: 40 تا 50 هزار نفر از داوطلبان کنکور سراسری سال 90 هنوز سوابق تحصیلی خود را از آموزش و پرورش دریافت نکرده و به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه نداده اند.

سرورالدین اضافه کرد: به‌‌رغم این‌ که در سال 89 فرصت‌های متعددی برای تکمیل اطلاعات ثبت‌نامی در کنکور سراسری 90 داده و اجازه داده شد که این افراد به صورت مشروط ثبت‌نام کنند، اما متاسفانه هنوز حدود 50هزار نفر بلاتکلیف مانده‌اند.

وی گفت: این گروه از داوطلبان چند دسته هستند، گروهی از آنها نتوانسته‌اند تاکنون سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند و گروهی نیز دچار اشتباهاتی در ثبت‌نام شده‌اند.

سرورالدین افزود: فردی که کد رهگیری سوابق تحصیلی را نداشته باشد داوطلب کنکور محسوب نمی‌شود و نمی‌تواند کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 90 را دریافت کند. تمامی داوطلبان کنکور باید کد رهگیری و سوابق تحصیلی را داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش افزود: تمامی داوطلبانی که رسید، از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند باید رسید مربوط به کد رهگیری را نزد خود نگه دارند تا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از آن استفاده کنند.براساس این خبر، سازمان سنجش آموزش کشور 25‌خرداد آخرین فهرست را از آموزش و پرورش تحویل می‌گیرد تا پرونده داوطلبان کنکور 90 بسته می‌شود و افرادی که نام آنها در این فایل نباشد نمی‌توانند در آزمون سراسری 90 شرکت کنند.

تایید سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد تا 21 خرداد

فرصت تایید سوابق تحصیلی کنکوری‌های دانشگاه آزاد نیز آغاز شد که بر این اساس، اسامی داوطلبان آزمون سراسری سال 1390 که مشمول این تاییدیه می‌شوند، درسایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

اسامی داوطلبان آزمون سراسری سال 1390 دانشگاه آزاد اسلامی که لازم است برای تعیین وضعیت کد پیگیری سوابق تحصیلی به ادارات آموزش و پرورش منطقه اخذ دیپلم خود مراجعه کنند، در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.net وجود دارد.

داوطلبان پس از مراجعه به سایت مرکز آزمون با نشانی www.azmoon.net تا 21 خردادماه جاری در صورت مشاهده نام و مشخصات خود در این سایت به منطقه اخذ دیپلم خود در آموزش و پرورش مراجعه و وضعیت سوابق تحصیلی خود را مشخص و تایید کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها