ارسال 7500 اثر به دبیرخانه جایزه کتاب فصل

مدیر عامل موسسه خانه‌کتاب گفت: بیش از 7500 اثر به دبیرخانه شانزدهمین جایزه کتاب فصل رسیده است. علی شجاعی‌صائین، مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب در گفت‌وگو با فارس، افزود: شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل به داوری کتاب‌های منتشر شده در زمستان 89 اختصاص دارد و تاکنون بیش از 7500 عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده که این تعداد بالاترین آمار در میان دوره‌های گذشته است.
کد خبر: ۴۰۷۹۹۱

مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب ادامه داد: مرحله نهایی داوری جایزه کتاب فصل در حال انجام است و نهایتا تا 15 روز دیگر به اتمام می‌رسد و قصد داریم مراسم پایانی آن را در روزهای پایانی خرداد برگزار کنیم.

شجاعی‌صائین درباره کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب فصل اظهار کرد: با توجه به تعداد عناوین رسیده که افزایش داشته، کتاب‌های راه‌ یافته به مرحله نهایی هم افزایش داشته است، اما پس از اعلام نتایج داوری می‌توان مقایسه محکم‌تر و قطعی‌تری داشت که آثار به لحاظ کیفی هم بهتر از گذشته یا همانند آن است یا از سطح کیفی پایین‌تری برخوردار هستند، اما با توجه به تعداد آثاری که در مرحله نهایی رسیده، ان‌شاالله در زمینه کیفیت هم شاهد جهشی باشیم.

وی افزود: 65 گروه داوری ،کتاب‌های هر حوزه را به غیر از کمک‌آموزشی در جایزه کتاب فصل بررسی می‌کنند. براساس آئین‌نامه آثاری که میانگین امتیازات داوران به آنها بالاتر از 90 باشد، به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند، اما در صورتی که گروهی اثر برگزیده نداشته باشد، آثاری که امتیاز بالای 80 را کسب کرده‌اند به عنوان شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند.

شجاعی‌صائین عنوان کرد: ممکن است یک گروه، اثر برگزیده و شایسته تقدیر نداشته باشد، یعنی اگر بالاترین امتیاز اثری 75 باشد، با وجود این‌که امتیاز خوبی است، اما به عنوان شایسته تقدیر معرفی نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها