تدوین آیین‌نامه بازگشت دانشجویان انصرافی به دانشگاه

به دنبال اعلام طرحی برای بازگشت دانشجویان انصرافی به دانشگاه‌ها، مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از تدوین آیین‌نامه اجرایی این طرح تا 3 ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۸۱۱

 مجتبی زرافشان به ایسنا گفت: آیین‌نامه امکان بازگشت به تحصیل دانشجویانی که به دلایلی از تحصیل انصراف داده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند تا مهرماه تدوین می‌شود.

وی با بیان این‌که دانشجویان به 3 دلیل اخراج آموزشی، انصراف خود دانشجو یا عدم مراجعه دانشجو و اعلام دانشگاه مبنی بر انصراف تحصیل دانشجو از تحصیل باز می‌مانند، افزود: بر این اساس دانشجویان انصرافی و ترک تحصیلی تا فاصله یک ماه از انصراف خود می‌توانند مجددا تقاضای ادامه تحصیل دهند؛ اما دانشجویانی که بیش از یک‌ماه از مراجعه آنها به دانشگاه بگذرد باید با مراجعه به کمیسیون موارد خاص استانی، درخواست خود را برای بازگشت به تحصیل ارائه کنند.

مدیرکل امور دانشجویان افزود: آیین‌نامه جدید شامل دانشجویان اخراج آموزشی نمی‌شود و این دانشجویان برای رسیدگی به اعتراض خود باید به کمیسیون موارد خاص مراجعه کنند.

بذرافشان با اشاره به این‌که تاکنون با توجه به این‌که در بحث انصراف از تحصیل دانشجویان و تقاضای ادامه تحصیل آنها وحدت رویه‌ای وجود نداشت، اضافه کرد: براساس آیین‌نامه جدید این بحث در دست تهیه است و تا مهرماه تدوین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها