معاون وزیر بازرگانی: با هر گونه احتکار کالا یا سفته بازی در بازار برای بالا بردن قیمت ها برخور د می شود

لاستیک خودرو و روغن موتور هم مجوز افزایش قیمت گرفت

معاون وزیر بازرگانی و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از تصویب افزایش قیمت 10 درصدی روغن موتور و 8 درصدی لاستیک خودرو خبر داد. محمدحسین نکویی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، با رد موافقت با افزایش قیمت لبنیات گفت: بخشی از این‌ها تقاضایی داشته‌اند، اما هنوز هیچ موافقتی صورت نگرفته است. وی با اشاره به تصویب افزایش 3 محصول کره، روغن و شوینده‌ها که 2 هفته پیش خبر آن را اعلام کرده بود، ادامه داد:‌ البته اقلام دیگری هم بوده‌اند که پس از بررسی‌ها به آن توجه شده است. معاون وزیر بازرگانی اضافه کرد: افزایش روغن موتور و لاستیک خودرو نیز به میزان 10 و 8 درصد بوده که این رقم‌ها مورد توافق بوده است.
کد خبر: ۴۰۷۴۰۳

وی یاد‌آور شد: بخش‌های دیگری هم در حال رایزنی هستند و برخی دیگر محصولات به صورت موردی هم بوده است. ممکن است این موافقت‌ها گروه کالایی نبوده و موردی باشند.

نکویی‌مهر در مورد بازار آهن‌آلات که چند روز قبل هشدار داده بود در این بازار با سفته‌بازی برخورد خواهد شد، گفت: قیمت آهن‌آلات براساس معاملات بورس کالاست و قیمت‌ها در بورس تعیین می‌شود و بورس است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند. اگر از بورس بیرون بیاید و ضرایبی بخورد که آنها خلاف چارچوب و ضوابط باشند، با آنها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این‌، بحث احتکار هم به عنوان موضوعی که ممکن است روی آن تمرکز کنند، مطرح است. نکویی مهرگفت :ما احساس کردیم بعضی‌ها می‌خواهند آنها را نگهداری کنند و اکنون هم همین‌طور است که اگر بخواهند احتکار کنند با آنها برخورد خواهد شد و البته اکنون برخورد هم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها