بررسی اجرای قانون منع استفاده از ماهواره در مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چگونگی اجرای قانون منع استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای ووضعیت پوشش و ضریب نفوذ ماهواره‌ها را در جلسه‌ای به ریاست غلامعلی حدادعادل و با حضور مسوولان سازمان صداوسیما، نیروی انتظامی و وزارت ارشاد و همچنین کارشناسان دادگستری و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کردند.
کد خبر: ۴۰۷۳۸۴

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صداوسیما در این جلسه با اشاره به این که 24 شبکه تلویزیونی در مناطق مختلف مرزی به دنبال تحریک اقوام، قومیت‌ها و حتی هجمه و حمله به آداب و رسوم این مناطق هستند، گفت: رسانه ملی همواره برای تولید آثار نمایشی به زبان‌های محلی و گویش‌ها و ترویج خرده‌فرهنگ‌ها اقدام می‌کند، بعلاوه این‌که شبکه‌های استانی نیز به این‌امر همت دارند.

وی گفت: عمدتا شبکه‌های بیگانه خائنانه، مبالغه‌آمیز، بی‌پروا و بدون رعایت مبانی اخلاقی و انسانی و با غلو و مبالغه برای مخدوش کردن چهره نظام و مسوولان اقدام می‌کنند.وی افزود: نباید از یاد برد که امروز تمام نزاع و درگیری‌ها، در رسانه‌ها اعم از دیداری و شنیداری و سایبری و مکتوب در جریان است لذا عِده و عُدّه، سازو برگ‌های لازم، ستاد‌های فرماندهی، تقویت صف و عرصه‌های عملیاتی و اجرایی، استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها و از همه مهم‌تر آمادگی افکار عمومی و توجیه و تبیین ابعاد و کیفیت این نبرد و همه و همه بایددر این جهت سیاستگذاری، ساماندهی و سازماندهی شود. قائم‌مقام سازمان صداوسیما ادامه داد: ما اکنون در متن این جنگیم و صداوسیما که خط مقدم این مبارزه است، باید همواره مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

موسوی‌مقدم سپس با اشاره به این‌که در این جنگ رسانه‌ای باید از ساز و برگ و امکانات متناسب بهره گرفت، گفت: استقلال فضایی و ماهواره‌ای، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، چرا که سیاست‌های رسانه‌ای ما، مغایر خواسته‌های استکبار جهانی است ولی در عین حال ما مستاجر آنها هم هستیم و در نتیجه به‌رغم قراردادها، پروتکل‌ها و قوانین حقوقی بین‌المللی در امور ماهواره‌ای ما خلل ایجاد می‌کنند، همان‌طور که شبکه سحر2 قطع شد و در حال حاضر شاهد تهدیدات علنی و کتبی برخی از مالکان ماهواره‌ها هستیم.

قائم‌مقام سازمان صداوسیما درباره تهدیدات بیشتر ماهواره‌ای، به موضوع پارازیت‌های پرقدرت از سوی برخی کشورهای منطقه، سختگیری در انعقاد قراردادهای ماهواره‌ای، پیگیری نشدن شکایات ما در مجامع بین‌المللی به دلیل نفوذ صهیونیست‌ها و استکبار جهانی اشاره کرد.

وی مسوولیت اصلی صدا و سیما را در موضوع ماهواره، ورود به حوزه محتوا دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت خوبی در تولید فیلم و سریال و همچنین برنامه‌های متنوع خبری داریم و در این مسیر شبکه‌های پرس تی وی و العالم از ظرفیت‌های بسیار عالی برخوردارند. وی ضمن تشکر از دولت تاکید کرد که با مساعدت و جدیت بیشتر هر چه زود تر نسبت به تامین نیاز‌های اعتباری سازمان صدا وسیما برای برطرف شدن کمبود‌های فنی و تجهیزاتی اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها