احمدی‌نژاد: ایران و مصر باید عزتمند ، پیشرفته و ضدصهیونیستی باشند

رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که ملت‌های ایران و مصر به دنبال عزت و سرافرازی هستند و با هر نوع تحقیر و ذلت مخالفند، گفت: ما باید کاری کنیم که ایران و مصر 2 کشور پیشرفته و عزتمند و قوی و ضداستکباری و ضدصهیونیستی باشند. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با هیات مصری و در پاسخ به دعوت آنها از وی برای سفر به آن کشور گفت: به محض این‌که دعوتی از ناحیه مسوولان مصر دریافت کنم، بلافاصله با افتخار به مصر سفر خواهم کرد. احمدی‌نژاد ضمن تقدیر و تشکر از دعوت مشتاقانه هیات مصری از وی برای سفر به آن کشور تاکید کرد: سفر به مصر جزو آرزوهای من است.
کد خبر: ۴۰۷۳۵۵

وی با تاکید بر وحدت میان دو ملت بزرگ ایران و مصر اظهار کرد: هم ملت ایران و هم ملت مصر در آستانه یک تحول بزرگ هستند و ما در نقطه آغاز این حرکت قرار داریم. احمدی‌نژاد گفت: ما ماموریت تاریخی و جهانی مشترک داریم که این ماموریت همان نجات بشریت از ظلم استکبار است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با کمال افتخار آماده‌ایم همه تجربیات را با افتخار و به عنوان یک وظیفه در اختیار برادران مصری قرار دهیم.

احمدی‌نژاد با بیان این که قبلا نیز اعلام کرده است که اگر دولت مصر آمادگی داشته باشد، ایران حاضر است در مدت یک روز سفارت خود را در قاهره دایر کند، گفت: اگر ما با هم باشیم هیچ نیازی به کمک‌های تبلیغاتی قدرت‌های بزرگ نداریم و می‌توانیم بدون این که نیات استعماری در کار باشد، نیازهای یکدیگر را برطرف کنیم. رئیس‌جمهور با تاکید بر این که هر دو ملت ایران و مصر ظلم ستیز هستند، گفت:ایران و مصر یک نقطه مشترک دیگر هم دارند و آن دشمن مشترک است.

وی افزود: نظام سلطه به سردمداری آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن مشترک نه تنها مصر و ایران، بلکه همه ملت‌های منطقه هستند.

شهردار تهران: پیشرفت ما بر پایه باور به اسلام است

همچنین دیروز هیات مصری از برج میلاد تهران بازدید کرد. به گزارش تهران سما، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه بازدید هیات مصری از برج میلاد اظهار کرد: اگر شما امروز تهران را به گفته خودتان خلاف انتظار و به عنوان شهری تمیز و مدرن دیدید، باید بدانید در تمام شهرهای کشور اسلامی ما از مشهد و شیراز و اصفهان و تبریز گرفته تا شهرهای کوچک تر وضعیت به همین شکل است و در واقع شما به هرکجای کشور ما سفر کنید ایران را این گونه خواهید دید.

وی ادامه داد: برج میلاد که از آن بازدید می‌کنید افتخار مسلمانان ایرانی است که در طراحی و اجرا، بدون هیچ کمکی از مهندسان خارجی این مجموعه را ساخته‌اند.

شهردار تهران به اشاره به این‌که مجموعه مدیرانی که در جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند عمدتا در سن و سال من هستند و در زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید جوان بوده اند، گفت: منظورمن از اشاره به این موضوع از این باب بود که تاکید کنم در زمان انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و چه در زمینه پیشرفت علمی و اداره کشور، مردم ما تکیه بر اسلام و فرهنگ اصیل اسلامی داشتند.

وی افزود: این در حالی بود که ما دشمنان قسم خورده‌ای هم داشتیم به خصوص دشمن‌های خارجی که تا به امروز با کشور و فرهنگ اسلامی ما در مخالفت بوده اند و فشارهای بی رویه‌ای بر کشورما وارد آوردند، ولی به برکت اسلام و وحدت وهمدلی امروز 33 سال از انقلاب اسلامی ما می‌گذرد و بر عزت و افتخار کشور ما روز به روز افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات برخی از حاضران در هیات مصری در مورد نزدیکی شیعیان و اهل تسنن، تصریح کرد: امروز ما براساس اسلام، عقلانیت، محبت، برادری و... باید دست به دست هم دهیم و جهان اسلام را با هم به پیش ببریم.شهردار تهران با بیان این‌که ما مردم و کشور مصر را کشوری متمدن، تاریخی و اسلامی می‌دانیم، گفت: در طول تاریخ اسلام مردم و اندیشمندان مصر بر موضوع بیداری و روشنفکری اسلامی توجه داشته اند که این افتخاری برای آنها محسوب می‌شود.در این بازدید محمود الخضیری، مشاور و عضو هیات مصری نیز اظهار کرد: اولین روزی که به تهران آمدیم آنچه برایمان جلب توجه کرد نظافت و زیبایی این شهر بود و پس از آن نیز درختکاری و فضای سبز که شهر را فراگرفته است و احساس آرامش و امنیت به انسان می‌دهد.وی افزود: ما تصور نمی‌کردیم تهران چنین باشد و اکنون آرزو داریم که قاهره هم به زیبایی و پاکی تهران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها