احمدی‌مقدم: با وجود افزایش خودروها، آمار تلفات جاده‌ای کاهش 20 درصدی داشته است

تمهیدات ترافیکی پلیس برای مراسم ارتحال امام (ره)‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به تمهیدات ترافیکی بیست و دومین مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از به‌کارگیری بیش از 6000 نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور برقراری انضباط ترافیکی این مراسم خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی روز گذشته در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس برآورد انجام شده بیش از 300 هزار وسیله نقلیه در 24 ساعت به منظور شرکت در مراسم ارتحال امام (ره) در محدوده حرم تردد و توقف خواهند داشت.
کد خبر: ۴۰۷۳۴۴

به گفته وی، 10 پارکینگ در اطراف حرم پیش‌بینی شده است که 6 پارکینگ مربوط به خودروهای شهرستان و 4 پارکینگ مربوط به استان تهران و البرز خواهد بود.

سردار رحیمی با تاکید بر این‌که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی آمادگی برقراری انضباط ترافیکی را به صورت کامل دارند، افزود: بیش از 6000 نفر از پرسنل نیروی راهنمایی و رانندگی مسوولیت برقراری انضباط ترافیکی را در این مراسم به عهده خواهند داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تصریح کرد: از روز جمعه (13 خرداد) تا پایان مراسم هر گونه پارک حاشیه‌ای در معابر و اطراف حرم ممنوع است.

کاهش 20 درصدی مرگ و میر در تصادفات

همچنین فرمانده کل نیروی انتظامی در مقایسه آمار کشته‌های تصادفات سال 84 و 89 گفت: با وجود افزایش خودروها، آمار تلفات جاده‌ای طی این مدت کاهش 20 درصدی داشته است.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز گذشته در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان یزد در جمع خبرنگاران گفت: بحث هدفمندی یارانه‌ها، کاهش مصرف سوخت، قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، بهبود فرهنگ رانندگی و... سبب شده آمار تلفات حاصل از تصادفات کاهش یابد.

وی افزود: با وجود افزایش خودروها، تصادفات نسبت به گذشته کاهش یافته ضمن این‌که شدت تصادفات و تعداد تلفات نیز کم شده است.

احمدی‌مقدم با ارائه آماری مقایسه‌ای توضیح داد: در حالی که سال 84 بیش از 6 میلیون خودرو در کشور وجود داشت و حداکثر 4 میلیون از این خودروها بیمه بودند، سالانه شاهد کشته شدن 28 هزار نفر در جاده‌ها بودیم.

وی افزود: اما اکنون بیش از 13 میلیون خودرو در کشور داریم که تقریبا همه آنها بیمه هستند، اما آمار کشته‌های تصادفات 20 درصد کاهش یافته است.احمدی‌مقدم اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال تعداد کشته‌ها 10 درصد دیگر کاهش پیدا کند و این رقم به کمتر از 20 هزار نفر برسد.

وی عنوان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، نرخ ریسک بیمه متناسب با افزایش دیه زیاد نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها