این کتاب با حضور استادان خوشنویسی کشوردر انتشارات سروش رونمایی شد

«اطلس خط» پس از سال‌ها دوباره به چاپ رسید

در مراسمی با حضور تعدادی از پژوهشگران و استادان خوشنویسی، کتاب اطلس خط اثر زنده‌یاد حبیب‌الله فضائلی که انتشارات سروش پس از سال‌ها آن را تجدید چاپ کرده است، رونمایی شد. در ابتدای این مراسم، استاد غلامحسین امیرخانی با اشاره به این که کتاب اطلس خط، پژوهشی عمیق و منبعی جامع در این عرصه است،‌ افزود: تا جایی که می‌دانم زنده‌یاد فضائلی برای به دست آوردن اسناد و اطلاعات مربوط به این کتاب، سفرهای مکرر و سختی را پشت سرگذاشت و همه این مجاهدت به زمانی برمی‌گردد که امکانات پژوهشی همچون امروز در دسترس نبود و آرشیو و کتابخانه‌های مفصلی هم وجود نداشت.
کد خبر: ۴۰۷۰۵۹

در ادامه مراسم هوش‌آذر آذرنوش، تذهیب‌کار نیز در سخنانی عنوان کرد: در کتاب اطلس خط که امروز پس از سال‌ها تجدید چاپ شده است، شما با اثری جامع روبه‌رو هستید که تاریخچه خط و خط تصویری را از گذشته تا زمان تالیف کتاب بررسی می‌کند.آخرین سخنران این مراسم، مهدی فضائلی، مدیر انتشارات سروش، پسر زنده‌یاد حبیب‌الله فضائلی بود که در سخنانی گفت: این کتاب پیش از انقلاب برای نخستین بار چاپ و پس از انقلاب هم یک بار دیگر منتشر شد که پس از آن برای سال‌ها نایاب بود.

او با اشاره به این که دستور تجدید چاپ این کتاب 10 سال پیش داده شده بود، افزود: وقتی من عهده‌دار مدیریت انتشارات سروش شدم، این واهمه را داشتم که این شائبه و سوءتفاهم ایجاد شود که چاپ اطلس خط به دلیل وابستگی فامیلی صورت گرفته است که برای همین دستور دادم تا همه کتاب‌هایی که از سال‌های دور در نوبت چاپ مانده‌اند، زودتر منتشر شوند.

در پایان مراسم با حضور غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور و مهدی فروزنده از استادان خوشنویسی، این کتاب به طور نمادین رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها