خواهرها و برادرها، دوستانی برای همیشه

کد خبر: ۴۰۶۹۴۹

رابطه خواهر و برادر بیشتر از دیگر رابطه‌ها ادامه پیدا می‌کند. معمولا اختلاف سنی میان خواهرها و برادرها کمتر از 10 سال است و به همین دلیل بیشتر احتمال دارد، همیشه با هم بمانند و در روزهایی که دیگر اعضای خانواده نیستند، همراه یکدیگر باشند. البته آنها پس از پدر و مادر تنها کسانی هستند که دیگری را به درستی می‌شناسند و از نیازها و خواسته‌هایش خبر دارند.

ما با خواهر و برادرهای خود یک عمر خاطره داریم. زندگی و خاطرات روزهای خوب کودکی ما همراه با آنها سپری شده است و هزاران نکته است که فقط آنها می‌دانند. خاطره‌هایی که با گذشت روزها، ماه‌ها و سال‌ها باارزش‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌شود.

قدر خواهرها و برادرها را بدانیم

مطمئن باشید در روزها و سال‌های آینده بیشتر از دوران کودکی به خواهر و برادرهای خود نیاز دارید، پس از همین امروز به فکر تقویت رابطه خود باشید. اجازه ندهید دلخوری‌های کوچک و جزئی به رابطه زیبای شما صدمه بزند.

البته در سال‌های کودکی وظیفه پدر و مادر است که این رابطه را تقویت کنند و با ارزش و احترام از آن یاد نمایند. پدر و مادر باید دقایقی در روز را تعیین کنند تا خواهرها و برادرها بتوانند با هم باشند؛ مشکلات یکدیگر را حل کنند، در کارها به یکدیگر کمک کنند و... . با این کار بچه‌ها می‌توانند به یکدیگر نشان دهند که چقدر برای هم ارزش قائل هستند و همدیگر را دوست دارند. همچنین زمانی که فرزند بزرگ‌تر خانه را ترک می‌کند و زندگی مستقلی را برای خود شروع می‌کند، او را تشویق کنید رابطه‌اش را با خواهرها و برادرهایش حفظ نماید. نباید اجازه دهید کوچک‌ترین مشکلی در رابطه میان آنها ایجاد شود.

البته پدر و مادر خودشان هم باید رابطه‌ای مناسب با خواهرها و برادرهایشان داشته باشند تا بچه‌ها ببینند و بیاموزند. به این شیوه، بچه‌ها می‌آموزند در بزرگسالی هم باید این رابطه را حفظ کنند.

ohioline

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها