روسیه شورای امنیت را از دخالت در امور داخلی سوریه برحذر داشت

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل نباید در امور داخلی سوریه دخالت کند، چرا که هرنوع دخالت خارجی می‌تواند کل منطقه خاورمیانه را دچار بی‌ثباتی کند.
کد خبر: ۴۰۶۹۲۵

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه در مصاحبه با پایگاه خبری - اینترنتی «بلومبرگ» اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد نباید در امور داخلی سوریه دخالت کند.

لاوروف یادآور شد که اوضاع سیاسی در سوریه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی که مسئله مورد توجه شورای امنیت است، محسوب نمی‌شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که سوریه کشور بسیار مهمی در منطقه خاورمیانه است و هرنوع بی‌ثباتی در این کشور باعث وخامت اوضاع در کل منطقه خواهد شد.

لاوروف افزود: این در حالی است که ما تهدیدی از جانب این کشور برای صلح و امنیت بین المللی نمی‌بینیم، ولی اگر از خارج دخالتی در مسائل داخلی سوریه صورت بگیرد، عواقب این مسئله ممکن است بسیار زیاد باشد و کل منطقه را شامل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در عین حال اعلام کرد که مقامات مسکو فعالانه از ضرورت انجام اصلاحات در سوریه حمایت می‌کنند و در این رابطه باید اذعان داشت که پیشرفت‌هایی هم صورت گرفته، از جمله پیش‎نویس قانون اساسی جدید منتشر شده و عفو عمومی برای همه زندانیان سیاسی در این کشور اعلام شده است.

لاوروف همچنین یادآور شد: به عقیده من، این پیشرفت‌ها باید اوضاع سیاسی در داخل سوریه را آرام کند و مخالفان دولت را به سمت آغاز مذاکرات و بررسی مشکلات موجود در کشور سوق دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها