دندانپزشکان تعرفه‌های خود را بالا نمی‌برند

به گفته یک عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، با وجود این‌ که هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در یک ماهه اخیر بین 15 تا 20 درصد رشد داشته است، اما به علت فقدان حمایت‌های بیمه‌ای کافی و کاهش توان مردم در پرداخت هزینه‌ها، دندانپزشکان تمایل چندانی به افزایش تعرفه‌های درمانی ندارند.
کد خبر: ۴۰۶۸۷۱

به گزارش مهر، دکتر عباسعلی خادمی افزود: هر ساله پس از برگزاری نمایشگاه مواد و تجهیزات دندانپزشکی، قیمت پایه مواد مورد استفاده در دندانپزشکی کشور تعیین می‌شود که این قیمت برای سال‌جاری نسبت به سال گذشته، 15 تا 20 درصد رشد داشته است. البته نوسان قیمت ارز نیز بر هزینه‌های تمام شده دندانپزشکی تاثیرگذار بوده است.

خادمی، مهم‌ترین مشکل و دغدغه جامعه دندانپزشکی کشور در راه ارتقای بهداشت دهان و دندان را خلأهای موجود در بخش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی عنوان و اظهار کرد: خدمات دندانپزشکی باید در دسترس همه افراد جامعه قرار گیرد. در حال حاضر دندانپزشک و تجهیزات لازم برای حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان جود دارد، اما به علت فقدان پوشش بیمه‌ای این خدمات، متاسفانه بخش زیادی از مردم در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی دچار مشکل می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته اغلب بیمه‌های درمانی کشور در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی تعلل می‌کنند و بدهی‌های خود را با تاخیرهای طولانی پرداخت می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود دندانپزشکان رغبتی به بستن قرارداد با این بیمه‌ها نداشته باشند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: گسترش بیمه‌های طلایی و تکمیلی و نیز اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت برای حمایت از این بیمه‌ها می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و دندانپزشکان را در حوزه بهداشت دهان و دندان حل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها