رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: مناقصه پل خلیج فارس کاملاً بر اساس مقررات و با حضور دستگا‌ه‌های نظارتی انجام شده است و تمام ضوابط فنی و قانونی برای انتخاب برنده مناقصه رعایت شده است.
کد خبر: ۳۸۹۹۱۰

به گزارش فارس، حمید بقایی در مراسم افتتاحیه جشنواره بزرگ آئین‌های نوروزی (اقوام ایران‌زمین) که امروز در کاروانسرای خانات برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در ایام نوروز برنامه‌هایی را آماده داریم.

وی گفت: « یکی دو سال است که با اقوام و استان‌ها این کار را آغاز کرده‌ایم و در 5 نقطه تهران کاروانسرای خانات، ارگ آزادی، کاخ گلستان، سعد‌آباد و نیاوران با حضور استان‌های مختلف به تبلیغ این استان‌ها می‌پردازیم و مردم را به ایرانگردی تشویق می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما این است که مردم مقاصد گردشگری خود را در ایام نوروز در این جشنواره انتخاب کند و در عین حال فرهنگها نیز نشان‌دهنده وحدت ملی است که ما باید به این افتخار کرده و سیاست اصلی ما در این نمایشگاه نیز همین مسئله است.

بقایی در خصوص مناقصه پل خلیج‌فارس گفت: مناقصه پل خلیج‌فارس کاملاً بر اساس مقررات و با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام شده است و تمام ضوابط فنی و قانونی برای انتخاب برنده مناقصه مشخص شده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری افزود: پل خلیج‌فارس یک پروژه 40 ساله در کشور است که جزء افتخارات ایرانی‌ها است اما اگر این پروژه افتتاح شود مناطق آزاد خصوصا جزیره قشم رقیب اصلی بسیاری از مناطقی که در سطح جهان قرار دارد خواهد شد.

وی عنوان کرد: طبیعی است که بسیاری از کشورهای مختلف مخالف این پروژه باشند و بسیاری از بیگانگان نیز مخالف اجرای این پروژه هستند و در طول این مدت شاهد رفتارهایی از آنها نیز بوده‌ایم.

بقایی بیان کرد: بعد از اینکه برنده مناقصه مشخص شد، جو‌سازی‌ها شروع شد و برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها آگاهانه و ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن ریختند و ما باید توجه کنیم که هر چه چقدر بنادر جنوبی کشور تقویت شود در حوزه رقابت با بسیاری از مناطق جنوبی خلیج فارس که بخش‌های زیادی از اقتصاد کشور را به سمت خود جلب کرده‌اند، موفقیت بزرگی برای ایرانیان خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: مناقصه بر اساس مقررات بوده و در اجرای آن ضوابط فنی و مقررات قانونی برقرار شده است و علت جوسازی‌ها نیز به اسنادی برمی‌گردد که خارج از مرزها وجود دارد چون پروژه پل خلیج‌فارس یک پروژه ملی و میهنی در کشور است و اگر جزیره قشم به سرزمین اصلی وصل شود کرانه‌های سرزمین‌ اصلی ما درخلیج‌فارس افزایش می‌یابد.

وی افزود: پروژه پل خلیج‌فارس برای رقبا و مخالفان خوشایند نبوده است همچنین ما سایتی را طراحی کرده‌ایم که از روز جمعه رسماً آن را اعلام خواهیم کرد و مردم به این سایت مراجعه می‌کنند ضمن اینکه من بعد تمام آژانس‌هایی که در امر داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند باید در این سایت خود را معرفی کرده و در صورتی که آژانسی مورد تأیید سازمان میراث نباشد با آن برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها