مقاوم‌سازی پل‌های فلزی تهران در مقابل زلزله

خطر زلزله در تهران جدی است و در این میان پل‌های فلزی در برقراری مسیرهای امدادرسانی پس از وقوع حادثه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ این در حالی است که بسیاری از پل‌های فلزی شهر تهران به دلیل فرسودگی در معرض آسیب‌پذیری جدی قرار دارند و مسوولان شهری باید از هم‌اکنون در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.
کد خبر: ۳۸۷۷۰۹

به گزارش «جام‌جم»، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری روز گذشته خود از انجام مطالعات کارشناسی روی پل‌های فلزی شهر تهران خبر داد و گفت: هم اکنون 110 پل از مجموع 170 پل فلزی پایتخت با عمر بالای 10 سال، قدیمی شده‌اند و نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.مازیار حسینی افزود: برخی از پل‌های فلزی شهر تهران مانند پل شیخ فضل‌الله ـ محمدعلی جناح، آنقدر آسیب‌پذیر و فرسوده هستند که نمی‌توان آنها را مقاوم‌سازی کرد و در این راستا قرار است پل‌های جدید با به‌کارگیری تکنولوژی پل‌های بتنی با مقاومت بالا و عمر طولانی احداث و جایگزین آنها شوند.

بودجه یکهزار میلیاردی پروژه‌های عمرانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تخصیص بودجه یکهزار و 100 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال آینده پایتخت گفت: تمرکز عمده شهرداری، تکمیل پروژه‌های عمرانی در دست احداث و نیمه‌کاره شهر تهران است، به طوری که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال 90 سال بهره‌برداری از پروژه‌های مهم شهری در پایتخت خواهد بود.

حسینی در توضیح آخرین وضعیت احداث تونل امیرکبیر در محدوده بازار اظهار کرد: این تونل به طول 2 کیلومتر با هدف روان‌سازی ترافیک محدوده بازار در دست احداث است که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مراحل اجرایی احداث تونل صدر ـ نیایش به طول 6/7 کیلومتر و معادل دو برابر طول تونل توحید نیز از فروردین ماه آغاز خواهد شد و قرار است این پروژه ظرف 30ماه به بهره‌برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها