رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: موضوع اختلاف سازمان نظام مهندسی و شهرداری در رابطه با روش‌های اجرای صدور شناسنامه فنی ساختمان در حال حل شدن است. مهدی هاشمی در گفت‌وگو با «جام‌جم» افزود: صدور شناسنامه فنی ساختمان هیچ گاه متوقف نشده اما شهرداری براساس برداشتی که از روش‌های مختلف اعمال قانون داشته معتقد است بسته‌ها و پیش‌نیازهای لازم برای اجرای این قانون را نداریم.
کد خبر: ۳۸۷۵۱۱

وی با اشاره به این که این اختلاف اخیرا حل شده است، تصریح کرد: در مورد اجرا و زمانبندی اجرای این قانون اختلاف نظر وجود داشت که در جلسه‌ای که با حضور معاون شهرسازی و شهرداری در سازمان نظام مهندسی استان تهران تشکیل شد، این موضوع تا حدود زیادی روشن گشت و قرار بر این شد که در یک روند زمانی با سرعت بیشتری این مسائل حل شود. هاشمی اظهار کرد: قرار شد ظرف یک ماه روی اختلافاتی که وجود داشت پیشنهادهایی در کمیسیون مربوطه طرح شود و نتیجه‌اش به هیات مدیره استان تهران ابلاغ شود و پیش‌بینی می شود جزئیات کار تا پایان سال روشن شود.

وی در مورد بحث انتقاد شهرداری از امضا فروشی برخی از مهندسان ناظر در صدور شناسنامه فنی ساختمان اظهار کرد: در کشور حدود 200 هزار مهندس فعال هستند که در 11 ماه گذشته تنها 700 پرونده تخلفات از کل کشور برای رسیدگی به شورای انتظامی ارائه شده است، لذا این رقم ناچیز است و به نظر می‌رسد بیشتر یک نوع جو روانی برفعالیت‌های مهندسی در سطح کشور حاکم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها