پخش ماهواره‌ای برنامه‌های سیمای مرکز خراسان شمالی (شبکه اترک)‌ و 32 فرستنده اف. ام رادیویی و تلویزیونی طی مراسمی با حضور معاون توسعه فناوری سازمان صدا و سیما در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص)‌ و امام جعفر صادق(ع)‌ آغاز شد.
کد خبر: ۳۸۷۳۴۳

علی عسگری، معاون توسعه فناوری سازمان صدا و سیما در این مراسم با توضیح این مطلب که برای اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه به دنیا باید صاحب ماهواره بود، گفت: اینک شبکه العالم که اطلاع‌رسانی صادقانه‌ای از تحولات منطقه‌ای به افکار عمومی دنیا دارد برای انعکاس اخبار و اطلاعات با موانع زیادی از سوی برخی کشورها روبه‌روست. وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر کشورمان صاحب ماهواره بود بموقع می‌توانستیم اخبار درست و صحیح را به افکار عمومی دنیا، بخصوص کشورهای منطقه اطلاع‌رسانی کنیم.

او قرن جدید را قرن رسانه و تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها تاثیرگذاری زیادی بر افکار عمومی جهانی دارند و رسانه‌های ما نیز باید با تمام توان به انعکاس اخبار صادقانه بپردازند. معاون سازمان صدا و سیما به قرارگیری سایت‌های استانی روی ماهواره نیز اشاره کرد و افزود: سیمای 30 مرکز استانی از طریق ماهواره در داخل و خارج کشور قابل دریافت است.

عسگری تصریح کرد: شبکه‌های استانی می‌توانند نقش مهمی در انعکاس قابلیت‌ها و توانمندی‌های استانی به داخل و خارج از کشور داشته باشند. وی با اشاره به خیزش مردم کشورهای اسلامی گفت: رسانه ملی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی صادق این خیزش‌ها دارد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: با راه‌اندازی پخش ماهواره سیمای استانی، پوشش تصویری شبکه استانی و شبکه‌های ملی در این منطقه 30 درصد افزایش یافت. قنبر مهدویزاده افزود: هم اینک میانگین پوشش تصویری سیمای استانی در این خطه از کشورمان به 2‌/‌85 درصد رسیده است. وی ادامه داد: با راه‌اندازی پخش ماهواره‌ای سیمای استانی، پوشش تصویری «شبکه اترک» در بجنورد 5‌/‌93 درصد، در شیروان 89 درصد، در اسفراین 50 درصد، در مانه و سملقان 2‌/‌91 درصد، در فاروج 87 درصد، در جاجرم 84 درصد و در گرمه به 94درصد رسیده است. او افزود: هم‌اکنون تمامی 18 شهر خراسان شمالی زیر پوشش سیمای استانی قرار دارند. مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی، دغدغه مردم این خطه را عدم پوشش سیمای استانی در تمام نقاط استان دانست و گفت: تا پایان سال 90 تمام مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی زیر پوشش سیمای استانی و ملی قرار می‌گیرند.

با راه‌اندازی پخش ماهواره‌ای سیمای استانی خراسان شمالی تمام مراکز 30گانه سیمای استان در سطح کشور از طریق ماهواره در داخل و خارج کشور قابل رویت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها