حمایت قاطع و صریح ایران از انقلاب مردم مصر

با نگاهی به واکنش‌های بین‌المللی درباره قیام مردم مصر که به سقوط مبارک در روز 22 بهمن انجامید، می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی بوده است که از همان ابتدا در کمال قاطعیت و صراحت، در سطوح دولتی و مردمی از قیام مردم مصر حمایت کرد. دیروز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی پیروزی قیام مردمی را در مصر که با سقوط دیکتاتوری آن کشور همراه بود، تبریک گفت.
کد خبر: ۳۸۵۶۹۲

لاریجانی در پیام خود آورده است: مردم انقلابی و رشید مصر با وحدت، صبوری، مقاومت و پیروی از قرآن، پشت قدرتمندترین شیاطین منطقه و جهان را به خاک رساندند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقارن شدن سقوط دیکتاتور مصر با یوم‌الله 22 بهمن را تقارنی بسیار مبارک در منطقه دانست و افزود: ریشه اصلی حوادث منطقه را باید در عمق هوشیاری و رشد روزافزون آگاهی مردم جستجو کرد که البته رسانه‌های مستقل و غیروابسته، نقش موثری در این بیداری، بویژه نزد جوانان دارند.

به گزارش مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: استکبار و صهیونیسم با سیاست‌بازی‌های چندگانه، قصد ایجاد انحراف در مسیر استقلال و آزادیخواهی مردم مصر را داشت و هنوز هم دارد و درصدد کمرنگ کردن نقش مردم و تکیه به نیروهای مسلح و ارتش دارند ولی مردم عامل اصلی این قیام هستند و این خیزش عظیم مردم علیه رژیم‌های دیکتاتور، بویژه با حضور جوانان در منطقه متوقف نخواهد شد.

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان هم در واکنش به خبر استعفای حسنی مبارک گفت: امیدواریم موج مردمی غرور آفرین در کشور مصر با ایستادگی و عزم و اراده استوار، پیروزی‌های خود را تکمیل کند و با موفقیت و سربلندی به همه خواسته‌های بحق خود دست یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم گفت: آمریکا و اروپا باید در برابر مردم مصر پاسخگوی 30 سال حمایت از دیکتاتوری مبارک باشند. به گزارش فارس، سعید جلیلی با بیان این‌که مبارک و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی‌اش 30 سال دیر صدای مردم مصر را شنیدند، گفت: تقارن سقوط مبارک با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان داد 22 بهمن روز پیروزی ملت‌های منطقه و روز شکست آمریکا و صهیونیسم در منطقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها