رئیس قوه قضاییه:

قضات باید شأن نویسندگان مطبوعات را حفظ کنند

رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: صدور احکامی مانند شلاق برای نویسندگان مطبوعات، با ذات و ذوق نویسندگی تناسبی ندارد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در دیدار با کارکنان و قضات دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: ‌باید شأن نویسندگان مطبوعات از سوی قضات رعایت شود.
کد خبر: ۳۸۵۱۳۳

وی به حفظ حرمت قضات دادگستری‌ها و دادسراها نیز اشاره و تصریح کرد: نباید اجازه داد حرمت‌شکنی به قضات باب شود. گاهی مسوولان رده بالای کشور نیز نسبت به قوه قضاییه مطالبی را می‌گویند که صحیح نیست آنها را رسانه‌ای کنیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: گاهی در برخی روزنامه‌ها دستگاه قضایی مورد تهاجم قرار می‌گیرد، اما من هیچ‌گاه راضی نیستم شأن قاضی مورد هجمه واقع شود و این مطلب را به برخی مسوولان اجرایی و اعضای هیات منصفه نیز گفته‌ام که نه‌تنها شما، بلکه من نیز نمی‌توانم نظر خود را به رای قاضی تحمیل کنم.

سخنگوی قوه قضاییه نیز در حاشیه سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان درباره جلسات محاکمه 3 آمریکایی متهم به جاسوسی گفت:‌ محاکمه ادامه دارد اما جلسات محاکمه، به نظر قاضی و لوایحی که وکیل متهم ارائه می‌کند، بستگی دارد. غلامحسین محسنی اژه‌ای در مورد درخواست سران فتنه برای راهپیمایی در روز 25 بهمن نیز گفت: این اقدام، صرفا سیاسی است و اگر فردی واقعا انگیزه حمایت از مردم غیور مصر را داشته باشد، همراه همه افراد جامعه در راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهد یافت.

وی درباره حکم اعدام سکینه محمدی نیز گفت: این حکم به قوت خود باقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها