ثبت 30 هزار اثر تاریخی ایران در فهرست آثار ملی

معاون توسعه مدیریت، امور مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از ثبت 30 هزار اثر تاریخی ایران در فهرست آثار ملی این سازمان تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۸۴۸۲۰

به گزارش مهر، ملک محمد نجفی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح موزه تاریخ آمل گفت: از این تعداد 611 اثر تاریخی مربوط به مازندران است که در فهرست آثارملی کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه قله "دماوند" به عنوان نخستین اثر طبیعی کشور در شهرستان آمل در فهرست آثار ملی ثبت شده است، تصریح کرد: شهرستان آمل هم با ثبت 47  اثر مهم تاریخی از جایگاه ویژه ای در کشور و مازندران برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت، امور مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ثبت هزار و200 منطقه نمونه گردشگری در سراسرکشور درجریان سفرهای استانی دولت اشاره کرد و ادامه داد: مازندران با 120نقطه گردشگری از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است که تعداد 10منطقه نمونه گردشگری در شهرستان آمل وجود دارد.

نجفی با اشاره به اینکه مازندران اکنون صاحب هشتمین موزه تاریخی و مردم شناسی شده است، تصریح کرد: کشورمان در بحث موزه ها و اماکن تاریخی از توانمندی بالایی برخوردار است که می تواند علاوه بر ایجاد درآمدهای ملی و ایجاد اشتغال مستقیم وغیرمستقیم، باعث ارتباط بیشتر با سایر کشورها شود.

وی یادآورشد: مازندران در تعطیلات نوروز پارسال پذیرای بیش از 10 میلیون مسافر از سراسر کشور بوده که پیش بینی می شود، تعداد مسافران به مازندران در ایام تعطیلات نورزی سال آینده افزایش یابد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران دراین مراسم، از موزه ها به عنوان آئینه تمام نمای فرهنگی یاد کرد و گفت: موزه ها مستند وهویت تاریخی ما هستند.

اسدالله محمدپور افزود: با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی شهرستان آمل، ایجاد دومین موزه در این شهرستان ضروری بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی که جنگ نرم دشمنان برعلیه کشورمان بیشتر شده ، توجه آثار فرهنگی وهویت شناسی جوانان برای مقابله با تهدیدهای جنگ  نرم دشمنان را تاثیرگذار خواند.

فرماندارآمل در این مراسم با اشاره به اینکه برای احیاء و تجهیز موزه این شهر بیش از 250 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: تاکنون 47 اثرتاریخی شهرستان آمل در فهرست آثارملی کشور ثبت شده است.

یدالله اکبرزاده با اشاره به اینکه شهرستان آمل به عنوان نخستین شهرستان نزدیک به تهران سالانه پذیرای بیش از چهار میلیون مسافر است، خواستار توجه به ساماندهی منطقه گردشگری در لاریجان و بلیران این شهرستان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها