وزیر اطلاعات از حضور جاسوس در میان بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد و گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در میان افرادی که برای بازرسی می‌فرستد، جاسوسان دستگاه‌های خارجی را اعزام کرده است که باید پاسخگوی این اقدام باشد. به گزارش واحد مرکزی خبر، حیدرمصلحی دیروز در مراسم افتتاح همایش ارتقای سلامت نظام، با اشاره به ترور شهید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، افزود: این ترور به دست سرویس‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی سیا، موساد و ام آی 6 انگلیس صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۷۱۴۶۷

وزیر اطلاعات در ادامه مقابله مجموعه‌های نظارتی کشور را با دشمنان نظام خواستار شد و افزود: سازمان ملل با تحریم‌هایی که علیه ایران پیگیری کرد و از دانشمندان ایرانی در قطعنامه‌های خود نام برد، باید پاسخگو باشد زیرا خواسته‌های انگلیس و آمریکا را پیگیری کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی که پیش از این از بازداشت تعدادی از عوامل ترورهای هفته گذشته خبر داده بود، خاطرنشان کرد: گروه دیگری را که می‌خواست به ترور اقدام کند اما موفق نشد، دستگیر کرده‌ایم که اعتراف کرده‌اند از این سرویس‌های اطلاعاتی آموزش دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های بین‌المللی که باید مانع این اقدامات شوند به وظایف خود عمل نمی‌کنند.وی به همین خاطر خواستار هماهنگی میان دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با این‌گونه تهدید‌ها شد و افزود: با هماهنگی‌ها می‌توان این توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت بومی‌سازی نظارت و شیوه‌های مدیریتی در کشور اشاره کرد و گفت: تعریف فساد مالی که مجلس شورای اسلامی ارائه کرده و به تصویب شورای نگهبان رسیده، تعریف جامع و مانعی است.وی محور این تعریف را انسان خواند و افزود:‌ نکته قابل توجه در فساد مالی و اداری، ماهیت انسان است که این ضعف را رفع نکرده‌ایم.مصلحی گفت: در مقوله مدیریت در دستگاه‌های مختلف باید به جای پیگیری ترجمه کتاب‌های مدیریتی غربی و بیرونی، به شیوه‌های مدیریتی مکتب اسلام توجه می‌کردیم.

وی افزود: محوریت مکتب اسلام انسان است و اگر به آن توجه داشتیم وضعمان قطعا بهتر از حال حاضر بود.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که در قرآن به ابعاد مثبت و منفی انسان توجه کافی شده است، این ابعاد را برشمرد و افزود: ‌این ابعاد در مقوله مدیریتی می‌تواند استفاده شود و در جهت‌دهی به سلامت دستگاه‌ها کمک کند.وی بر ضرورت توجه جدی به منابع عمومی در اختیار مدیران تاکید کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی خود به خوبی به مبارزه با فساد پرداخته و آن را تعریف کرده است.

در پرونده کوی دانشگاه، وزارت اطلاعات وظایف خود را انجام داد

وزیر اطلاعات همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص انتقاد رئیس قوه‌ قضاییه درباره همکاری نکردن نیروهای امنیتی در پرونده‌ کوی دانشگاه، گفت: اقداماتی را که باید به عنوان وزارت اطلاعات انجام می‌دادیم، انجام داده‌ایم و اگر مشکلی دارند، بیان کنند.

توجه به نقش پول حرام در مباحث تربیتی

مصلحی همچنین درباره پیامدهای فساد مالی از نگاه شرع نیز گفت: در بخش‌های قابل توجهی به این مساله بی‌توجهی کرده‌ایم در حالی که باید با نگاه به شرع سراغ این مباحث می‌رفتیم.وی یکی از این مباحث را ربا دانست و گفت: در حالی که این گناه به عنوان جنگ با خدا مطرح است، براستی در این باره چه کرده و چقدر موفق بوده‌ایم و آیا توانسته‌ایم از آن جلوگیری کنیم ؟

وزیر اطلاعات افزود: امام خمینی (ره)‍ در درس خارج فقه خود درباره حیل ربا بحث دقیق کرده این در حالی است که با وجود برخورداری از منابع کافی، گاهی اوقات خیلی راحت تن به حیل ربا داده‌ایم.مصلحی خواستار توجه به نقش پول حرام در مباحث تربیتی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها