ادامه ابهامات در مورد فرمانده دروغین طالبان

انتشار خبری مبنی بر دروغین بودن هویت یک فر مانده طالبان که با مقام های انگلیس و رئیس جمهور افغانستان دیدار و صد ها هزار دلار از آنها اخاذی کرده، در غرب جنجال به پا کرده است.به گزارش منابع خبری ،افسران سرویس اطلاعات خارجی انگلیس اعلام کردند، از سوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و سایر مقامات تحت فشار قرار گرفته‌اند و به همین دلیل از فردی شیاد به نام ملااختر محمد منصور مشتاقانه استقبال کردند. به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، ‌سرویس اطلاعات خارجی تردید درباره اعتبار این فرد را رد کرد و یک مقام این سازمان یادآوری کرد: دوستان ما بسیار هیجان‌زده بودند. من به یاد دارم که همه فخرفروشانه و مرموز رفتار می‌کردند.
کد خبر: ۳۶۹۸۵۲

در همین زمینه دولت افغانستان اعلام کرده است، عوامل انگلیس متوجه نشدند قد این فرد شیاد چند سانتی‌متر کوتاه‌تر از فردی است که وی خود را به جایش معرفی کرده بود. این فرد شیاد پیش از آن که هویتش فاش شود سه بار برای مذاکره محرمانه با نمایندگان ناتو و افغان به کابل سفر کرد. محمدعمر داوودزای‌، رئیس دفتر حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته است که مقام‌های انگلیسی در ماه ژوئیه یا اوت فردی که خود را به دروغ ملااختر محمد منصور، از رهبران ارشد طالبان معرفی کرده بود را به کابل آوردند تا با کرزای دیدار کند. گفته می‌شود که این فرد پس از دریافت صدها هزار دلار ناپدید شده است.

در خبر دیگری در مورد افغانستان گفته می‌شود در جریان درگیری‌ نیروهای نظامی ناتو و افغانستان با شبه‌نظامیان طالبان در استان ننگرهار در شرق افغانستان دستکم 15 نفر کشته شدند. همچنین در 2 انفجار تروریستی دیگر به وسیله بمب‌های دست‌ساز در استان قندهار در جنوب افغانستان 3 غیرنظامی کشته و یک نفر نیز به شدت مجروح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها