رئیس ستاد بحران کشور:

رزمایش ایمنی در برابر زلزله در سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بحران کشور گفت:رزمایش سراسری ایمنی در برابر زلزله تحت عنوان «ولایت» روز هشتم آذر ماه جاری در کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۳۹۶

به گزارش ایرنا، حسین باقری امروز شنبه در حاشیه بازید از هنرستان مصلی نژاد شهرری که بعنوان مرکز مانور سراسری زلزله هشتم آذر انتخاب شده است افزود: رزمایش ایمنی در برابر زلزله از هشتم آذز ماه سال 75 با پنج مدرسه و یک هزار دانش آموز شروع شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته یازدهمین رزمایش ایمنی در 140 هزار مرکز آموزشی در داخل و خارج از کشور با 14 میلیون دانش آموز برگزار شد.

رئیس ستاد بحران کشور گفت با توجه به موفقیت رزمایش قبلی، رزمایش امسال برای نخستین بار درکشور براساس طراحی جدید در شش گروه برگزار می‌شود.

وی افزود:این رزمایش به غیر از دانش آموزان و کارمندان برای نظامیان، بازاریان، کارگران و در ساختمانهای بلند مرتبه برگزار می‌شود.

باقری گفت که این رزمایش برای نخستین بار با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و وزیر کشور بطور عمومی در سطح کشور و در تمامی نهادها، وزارتخانه ها، دستگاهها اجرایی، بخش خصوصی و با مشارکت مردم برگزار می‌شود.

وی در خصوص انتخاب شهرری بعنوان پایلوت این رزمایش گفت: شهرری بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی قبله تهران است و از اهمیت و معنویتی خاص برخوردار است.

معاون وزیر کشور با اشاره به وجود فضاهای بسیار مناسب برای برگزاری رزمایش در شش گروه در شهرری افزود: فرمان آغاز رزمایش توسط مقام مدعو در مدرسه‌ای در شهرری صادر می‌شود و همزمان با آن رزمایش در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی پناهگیری، کنترل امکانات و تجهیزات برای تخلیه مجروحان و اسکان اضطراری را از مهم‌ترین بخش‌های این رزمایش ذکر کرد.

باقری گفت ایمنی در برابر زلزله، برف، کولاک، طوفان و آتش سوزی از حوادث مهمی است که در این رزمایش اجرا می‌شود.

وی همچنین به اجزاء غیر سازه‌ای موجود در ساختمان اشاره کرد و افزود:گلدان، کتابخانه، آیینه، چوب لباسی، مهتابی و سایر لوازم باید درجای خود نصب شده باشند چرا که با کوچکترین لغزش علاوه بر وارد کردن خسارت، تلفات انسانی برجا می‌گذارند.

رئیس ستاد بحران کشور گفت: همیشه تعداد تلفات و مجروحان زلزله کمتر از افرادی که برای پناهنگیری محل را ترک می‌کنند به همین دلیل روی این موضوع حساسیت بیشتری است.

وی افزود:هلال احمر،شهرداری تهران،ستاد کل نیروهای مسلح و همه 14 کارگروهی که با سازمان مدیریت بحران کشور کار می‌کنند بطور جدی با محوریت بسیج در این رزمایش حضور خواهند داشت.

باقری خاطر نشان کرد: این رزمایش با مشارکت بسیج مدارس، دانشگاهها، کارخانجات، محلات، ادارات، وزارتخانها، سازمانها، نهادها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرکت 50 مدرسه خارج از کشور در این رزمایش اظهار امیدواری کرد این رزمایش هر سال گسترده تر از قبل برگزار شود.

رئیس ستاد بحران کشور با اشاره به تلفات زلزله در لرستان،تربت حیدریه و هرمزگان گفت: دراین زلزله‌ها در فرار دانش آموزان تعداد 70 نفر از آنان مصدوم شدند درحالیکه سه نفر بر اثر فروریختن آوار و شکسته شدن شیشه دراین زلزله‌ها مجروح شده بودند.

وی بر برنامه ریزی و ارتقاء فرهنگ ایمنی درجامعه تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها