جام جم آنلاین: دیدار سران آلمان ، فرانسه و انگلیس در برلین طرف توجه رسانه های اروپایی قرارگرفته است.روزنامه ایتالیای0 لارپوبلیکا چاپ رم درباره اجلاس سه جانبه سران
کد خبر: ۳۶۸۹۶
آلمان ، فرانسه و انگلیس م0 نویسد: بدون فرانسه و آلمان ، اروپای0 وجود ندارد اما همین اروپا بر خلاف خواست انگلیس دست به اقدام0 نم0 زند.
این مسئله راهر دو طرف از تجربه تلخ عراق آموخته اند.
تون0 بلر به خاطر پذیرش کامل موضعگیریها0 حکومت بوش هزینه ا0 سنگین پرداخت کرد.
ژاک شیراک و گرهارد شردور این اعلام موضع را به جان خریدند که معضل مناسبات اروپا و آمریکا همین امروز نیز م0 تواند در اروپا گسست ایجاد و آن را فلج کند.
روزنامه اقتصاد0 فرانسو0 لزکو چاپ پاریس هم در در تفسیر0 درباره این اجلاس سه جانبه م0 نویسد: به دشوار0 م0 توان تصور کرد که در دل اتحادیه اروپا مدیریت0 زاده شود.
آلمان ، فرانسه و انگلیس از اشتباهات گذشته خود درس گرفته اند و این بار پیش از دیدارشان در برلین با هم پیمانان خود و در درجه اول با رییس ایرلند0 اتحادیه اروپا مقاصد خود را در میان گذاشته اند.
به این شکل آنها خواست ها0 خود را به نمایش م0 گذارند تا تمام کشورها0 ذینفع در صحنه اروپا را به سو0 خود بکشانند ، اما این عمل کاملا قانع کننده نیست.
به گزارش دوچه ویله روزنامه آلمان0 گنرال آنتسایگر چاپ شهر بن نیز در تفسیر خود م0 نویسد: ایتالیای0 ها اروپای0 ها0 واقع0 هستند ، اما سیلویو برلوسکن0 نه.
با وجود این باید انتقاد او به اجلاس سران سه کشور در برلین را جد0 گرفت.
او آن چیز0 را به شکل زمخت معمول خود بر زبان م0 آورد ، که بسیار0 دیگر نیز به آن فکر م0 کنند: از این آغازها جلوگیر0 کنید.
سیلویو برلوسکن0 رییس دولت ایتالیا به ایجاد یک «مدیریت» از سو0 این سه کشور بزرگ اتحادیه اروپا اعتراض کرده بود.
به همین دلیل نیز شرودر ، شیراک و بلر به خوب0 خود را آماده کرده بودند که گفتگوها0 ضرور0 شان را در اتحادیه اروپا که به را0 گذارده م0 شود ، کم0 کمتر به گونه ا0 نمایش0 پیش ببرند بنابراین نیاز به شم قو0 ، و به اوراق مملو از تزها0 حجیم و خیال0 کمتر است.
اما روزنامه چپ انگلیس0 گاردین چاپ لندن نیز به موضوع اجلاس سه جانبه سران آلمان، فرانسه و انگلیس توکه کرده و از جمله م0 نویسد: تون0 بلر که مدت هاست تلاش م0 کند برا0 بریتانیا نقش اصل0 را در اروپا دست و پا کند و استحکام محور آلمان و فرانسه را تضعیف کند ، شاید از نشستن بر سر میز قدرتمندان اظهار خشنود0 نماید.
او به این وسیله م0 تواند همچنین باورپذیر کردن خود را به عنوان کس0 که پس از بحران عراق به پل اروپا و آمریکا تبدیل شده ، افزایش دهد.
اما بلر باید برا0 خود روشن کند که فرانسه و آلمان از یکپارچگ0 مستحکم خود دست نکشیده اند.
این اتحاد سه جانبه تا زمان0 تداوم خواهد یافت که از دید برنامه ها0 شیراک ضرور0 باشد.

اجلاس بحث انگیز شیراک ، بلر و شرودر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها