کلاهبرداری به بهانه اعزام نیروی کار به اروپا

مردی که به بهانه اعزام جویندگان کار به ترکیه و کشورهای اروپایی از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. این مرد با راه‌اندازی یک سایت کاریابی، از جویندگان کار می‌خواست مبلغ 300 هزار تومان به حساب وی واریز کنند تا مقدمات سفر آنها یک هفته‌ای فراهم شود.
کد خبر: ۳۶۵۳۱۹

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران آگاهی زرندیه قرار گرفت که هفته گذشته مردی با حضور در مرکز پلیس، از مرد کلاهبردار شکایت کرد.شاکی به پلیس گفت: چند ماه بود در جستجوی کار بودم اما چون موفق نشدم، تصمیم گرفتم برای یافتن کاری مناسب از کشور خارج شوم.بنابراین هر روز آگهی‌های اینترنتی را پیگیری کردم تا این که با مشاهده آگهی یک سایت کاریابی، با مدیر سایت مکاتبه اینترنتی کردم.

شاکی افزود: چند روز بعد از ثبت‌نام در سایت کاریابی، مدیر آن با من تماس گرفت و مدعی شد که می‌تواند یک هفته‌ای مرا در یکی از شرکت‌های بازرگانی کشور ترکیه استخدام کند و در قبال آن خواست مبلغ 300 هزار تومان به حساب بانکی او واریز کنم که طبق خواسته‌اش عمل کردم.

شاکی یادآور شد: پس از بررسی دوباره سایت کاریابی متوجه شدم این سایت حذف و سایت یک شرکت دیگر جایگزین آن شده است که بلافاصله با شماره تلفن مدیر سایت کاریابی تماس گرفتم ولی خاموش بود. به این ترتیب مطمئن شدم او کلاهبردار است.در پی شکایت این مرد، پرونده‌ای در اداره آگاهی زرندیه تشکیل و تحقیقات در این باره آغاز شد.ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند فردی که پول به حساب او واریز شده، با مدارک جعلی حساب بانکی افتتاح کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مردی که شاکی از طریق اینترنت با وی آشنا شده، در یکی از شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کند.

با به دست آمدن این اطلاعات، چند روز پیش ماموران با کسب نیابت قضایی به شمال کشور اعزام و پس از شناسایی محل اختفای متهم، او را دستگیر کردند. پس از انتقال مرد کلاهبردار به اداره آگاهی زرندیه، وی در بازجویی به کلاهبرداری اینترنتی از مردم اعتراف کرد.

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی دراین‌باره گفت: در تحقیق از مرد کلاهبردار معلوم شد او با راه‌اندازی سایت‌های کاریابی اینترنتی، جویندگان کار را فریب داده و به بهانه استخدام در اداره‌ها و شرکت‌های کشور ترکیه و چند کشور اروپایی، از آنها کلاهبرداری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها