در حالی که تا آغاز هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تنها 2 هفته باقی‌مانده است روز گذشته سازمان اسناد و کتابخانه ملی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های خود را برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این هفته اعلام کردند. به گزارش خبرنگار ما، کتابخانه ملی 10 برنامه مختلف را برای هفته کتاب برنامه‌ریزی کرده است که شاید مهم‌ترین آن برپایی نخستین نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخانه در کتابخانه ملی است.
کد خبر: ۳۶۴۵۳۱

همچنین با توجه به نامگذاری اولین روز هفته کتاب به نام «وحدت حول محور قرآن و عترت»، نمایشگاهی نیز از 23 آبان به مدت یک هفته با عنوان «گزیده قرآن‌های خطی کتابخانه ملی» برپا خواهد شد.

برگزاری چند کارگاه آموزشی ویژه برای اعضای کتابخانه ملی با موضوعات «آشنایی با نگارش علمی»، «آشنایی با کتابخانه ملی و خدمات آن» و «جست‌وجوی منابع علمی رایگان از طریق موتور جست‌وجوی گوگل» از دیگر برنامه‌های کتابخانه ملی است.

دهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی هم دیگر برنامه‌ای است که به مناسبت این هفته قرار است در کتابخانه ملی برگزار شود که زمان برپایی آن روز 29 آبان خواهد بود.

از سوی دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم برنامه‌های خود را به مناسبت هفته کتاب در 30 استان کشور به صورت همزمان برگزار خواهد کرد که از آن میان می‌توان به برپایی چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان و جشن کتاب و کتابخوانی در کلیه مراکز فرهنگی و هنری سراسر کشور اشاره کرد.

معرفی اعضا و مربیان موفق در عرصه کتاب و کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب نیز از دیگر برنامه‌هایی است که این مرکز فرهنگی برای هفته کتاب در نظر گرفته است.

برگزاری 700 نمایشگاه و فروشگاه کتاب کودک و نوجوان در 30 استان و برپایی نمایشگاه آثار مربیان و اعضا با موضوع کتاب از دیگر فعالیت‌های کانون پرورشی در هفته کتاب خواهد بود.

هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 23 تا 30 آبان‌ سال‌جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها