نیمی از جوانان تهرانی، اوقات فراغت خود را به بطالت می‌گذرانند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: براساس نظرسنجی علمی از جوانان تهرانی 51 درصد آنان اوقات فراغت را به بطالت می‌گذرانند. به گزارش ایسنا، محمد هادی ایازی در همایش «ایجاد، بسط و گسترش تفریحات سالم» در این باره افزود: در تهران توسط یک موسسه مستقل نظرسنجی در رابطه با اوقات فراغت انجام شده است که جامعه آماری این نظرسنجی 1177 نفر از جوانان تهرانی بوده‌اند و در مورد نحوه گذراندن اوقات فراغت خصوصا جوانان 51 درصد پاسخ داده‌اند که اوقات فراغت را به بطالت می‌گذرانند.
کد خبر: ۳۵۴۱۸۹

وی گفت: این پاسخ زنگ خطر و هشداری برای مدیریت فرهنگی و اجتماعی کشور است که باید در این زمینه پاسخگو باشند.ایازی در مورد درخواست شهروندان تهرانی در این نظرسنجی افزود: در سوال بعدی برای گذران اوقات فراغت بهترین کار چیست؟ 24 درصد کلاس‌های آموزشی و 21 درصد ورزش و 21 درصد دیگر اماکن تفریحی را ترجیح می‌دهند و در مورد این‌که کدام نهاد را بیشتر مسوول می‌دانید؟ جامعه آماری 30 درصد شهرداری، 25 درصد دولت، 10 درصد آموزش و پرورش و تنها 8 درصد سازمان ملی جوانان را مسوول دانسته‌اند که باید مسوولان به نسبت توقع شهروندان درخصوص تأمین اعتبارهای لازم اقدام نمایند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری ادامه داد: ما به عنوان مدیریت شهری وظیفه خود می‌دانیم با تمام توان در خدمت شهروندان باشیم. طراحی و برنامه‌ریزی اوقات فراغت شهروندان با برگزاری بیش از 3500 سامانه نشاط و برنامه متنوع در ماه مبارک رمضان نمونه‌ای از این برنامه‌ریزی بوده است که منحصر به زمان خاص نخواهد بود و متناسب با ایام سال ادامه خواهد یافت.

ایازی در مورد اقدامات آتی برای ظرفیت‌سازی فضاهای فرهنگی و ورزشی افزود: امروز ما در 7 دره تهران مشغول فعالیت هستیم که آنها را تبدیل به بوستان‌های طبیعی خواهیم کرد که در صورت افتتاح به ظرفیت مراکز تفریحی و گذران اوقات فراغت به صورت چشمگیری افزوده خواهد شد. از جمله اقدامات دیگر در منطقه 22 شهر تهران شهربازی با وسعت 150 هکتار در دست ساخت است و در همین منطقه دریاچه تفریحات با 350 هکتار مساحت ساخته خواهد شد که مجموعا 5 میلیون مترمربع فضای تفریحی در منطقه 22 ایجاد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها