پیام رهبر معظم انقلاب در واکنش به اهانت‌کنندگان قرآن:

امروز سران استکبار در برابر اسلام قرار گرفته‌اند

در پی اهانت چند تن از افراطیون آمریکایی به قرآن کریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام مهمی صادر کردند. متن پیام به این شرح است. بسم‌الله الرحمن الرحیم قال‌الله العزیز الحکیم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون ملت عزیز ایران ـ امت بزرگ اسلام!
کد خبر: ۳۵۳۳۰۸

اهانت جنون‌آمیز و نفرت‌انگیز و مشمئزکننده به قرآن مجید در کشور آمریکا که در سایه امنیت پلیسی آن کشور اتفاق افتاد، حادثه تلخ و بزرگی است که نمی‌توان آن را تنها در حد یک حرکت ابلهانه از سوی چند عنصر بی‌ارزش و مزدور به حساب آورد. این یک اقدام محاسبه‌شده از سوی مراکزی است که از سال‌ها پیش به این طرف، سیاست اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی و عملیاتی، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته‌اند. این حلقه دیگری از زنجیره ننگینی است که با خیانت سلمان‌رشدی مرتد آغاز شد و با حرکت کارتونیست خبیث دانمارکی و ده‌ها فیلم ضد اسلام ساخته شده در هالیوود ادامه یافت و اکنون به این نمایش نفرت‌انگیز رسیده است. پشت صحنه این حرکات شرارت‌بار چیست و کیست؟

مطالعه این روند شرارت که در این سال‌ها با عملیات جنایت‌بار در افغانستان و عراق و فلسطین و لبنان و پاکستان همراه بود، تردیدی باقی نمی‌گذارد که طراحی و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق‌فکرهای صهیونیستی است که از بیشترین نفوذ بر دولت آمریکا و سازمان‌های امنیتی و نظامی آن و نیز بر دولت انگلیس و برخی دولت‌های اروپایی برخوردارند. اینها همان کسانی‌اند که پژوهش‌های حقیقت‌یاب مستقل روز به روز بیشتر انگشت اتهام در ماجرای حمله به برج‌ها در 11 سپتامبر را به سوی آنان متوجه می‌کنند. آن ماجرا بهانه حمله به افغانستان و عراق را به رئیس‌جمهور جنایتکار وقت آمریکا داد و او اعلان جنگ صلیبی کرد و همان شخص بنا بر گزارش‌ها، دیروز اعلام کرده است که این جنگ صلیبی با ورود کلیسا به صحنه، کامل شد.

هدف از اقدام نفرت‌انگیز اخیر آن است که از سویی مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه مسیحی به سطوح همگانی مردم کشیده شود و با دخالت کلیسا و کشیش، رنگ مذهبی گرفته و پشتوانه‌ای از تعصبات و تعلقات دینی بیابد، و از سوی دیگر ملت‌های مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه‌دار می‌شوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و خاورمیانه غافل سازد.

این اقدام کینه‌توزانه، نه آغاز یک جریان، بلکه یک مرحله از روند طولانی‌مدت اسلام‌ستیزی به‌سرکردگی صهیونیسم و رژیم آمریکا است. اینک همه سران استکبار و ائمه‌الکفر در برابر اسلام قرار گرفته‌اند. اسلام، دین آزادی و معنویت انسان، و قرآن کتاب رحمت و حکمت و عدالت است؛ وظیفه همه آزادیخواهان جهان و همه ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان با سیاست پلید اسلام‌ستیزی با این شیوه‌های نفرت‌بار مقابله کنند.

سران رژیم آمریکا نمی‌توانند با سخنان فریبنده و میان‌تهی، خود را از اتهام همراهی با این پدیده زشت تبرئه کنند. سال‌هاست که مقدسات و همه حقوق و حرمت میلیون‌ها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاکستان، عراق و لبنان و فلسطین زیر پا گذاشته شده است. صدها هزار کشته، ده‌ها هزار زن و مرد اسیر و زیر شکنجه، هزاران کودک و زن ربوده شده و میلیون‌ها معلول و آواره و بی‌خانمان، قربانی چه چیزی شده‌اند؟ و با همه این مظلومیت‌ها، چرا در رسانه‌های جهانی غرب، مسلمانان را مظهر خشونت‌ و قرآن و اسلام را خطری برای بشریت وانمود می‌کنند؟ چه کسی باور می‌کند که این توطئه گسترده بدون کمک و دخالت حلقه‌های صهیونیستی درون دولت آمریکا ممکن و عملی است؟!

برادران و خواهران مسلمان در ایران و سراسر جهان!

لازم می‌دانم این چند نکته را به همه متذکر گردم:

اولا: این حادثه و حوادث پیش از آن به روشنی نشان می‌دهد که آنچه امروز آماج حمله نظام استکبار جهانی است، اصل اسلام عزیز و قرآن مجید است؛ صراحت مستکبران در دشمنی با جمهوری اسلامی ناشی از صراحت ایران اسلامی در مقابله با استکبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و دیگر مسلمانان، دروغی بزرگ و فریبی شیطانی است. آنان با اسلام و هر آن‌کس که بدان پایبند است و هرآنچه نشانه مسلمانی است، دشمن‌اند.

ثانیا: این سلسله کینه‌توزی‌ها با اسلام و مسلمین، ناشی از آن است که از چند دهه پیش تاکنون نور اسلام از همیشه تابنده‌تر و نفوذ آن در دل‌ها در جهان اسلام و حتی در غرب از همیشه بیشتر شده است. ناشی از آن است که امت اسلام از همیشه بیدارتر شده و ملت‌های مسلمان اراده کرده‌اند زنجیرهای دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند. حادثه اهانت به قرآن و پیامبر عظیم‌الشان صلی‌الله علیه و آله با همه تلخی، در دل خود حامل بشارتی بزرگ است. خورشید پرفروغ قرآن روز به روز بلندتر و درخشنده‌تر خواهد شد.

ثالثا: همه باید بدانیم که حادثه اخیر ربطی به کلیسا و مسیحیت ندارد و حرکات عروسکی چند کشیش ابله و مزدور را نباید به پای مسیحیان و مردان دینی آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهی در مورد مقدسات ادیان دیگر دست نخواهیم زد. نزاع میان مسلمان و مسیحی در سطح عمومی، خواسته دشمنان و طراحان این نمایش دیوانه‌وار است و درس قرآن به ما، در نقطه مقابل آن قرار دارد.

و رابعا: طرف مطالبه همه مسلمانان امروز دولت آمریکا و سیاستمداران آن‌اند. آنها اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادق‌اند باید عوامل اصلی این جنایت بزرگ و بازیگران میدانی آن را که دل یک و نیم میلیارد مسلمان را به درد آورده‌اند، به گونه‌ای شایسته به مجازات برسانند.

والسلام علی عبادالله صالحین

سید علی خامنه‌ای

22‌/‌شهریور ‌/‌ 1389

ادامه واکنش‌ها به اهانت افراطیون به قرآن کریم

هتک حرمت واهانت به ساحت قرآن کریم از سوی برخی گروه‌های افراطی مسیحی در کشوری که داعیه دموکراسی دارد، دل تمام انسان‌های حق طلب و آزاده‌ دنیا را به دردآورد.

این اقدام نابخردانه که با خشم مسلمانان جهان مواجه شد باعث گشت که جهان اسلام ضمن محکوم کردن این اقدام شیطانی خواستار برخوردی قاطعانه با توطئه‌گران شود.

مقامات و مسوولان کشور نیز با محکوم کردن این توطئه استکباری در هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم باصدور بیانیه‌هایی جداگانه خواستار برخورد قاطعانه با این اقدام موهن شدند.جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در محکوم کردن این اقدام اعلام کرد که در همین راستا بازار تهران در روز چهارشنبه 26شهریور تا ساعت 30‌/‌10 تعطیل است و کسبه با حضور در مسجد حاج سیدعزیزالله اعتراض خود را به گوش سران استکبار جهانی خواهند رساند.رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی با اشاره به اهانت افراطیون به ساحت مقدس قرآن کریم، سکوت توأم با همراهی دستگاه حاکمه آمریکا را محکوم کرده و از روسا و نمایندگان پارلمان‌های جهان اسلام خواست نسبت به این جنایت بی‌سابقه، واکنش قاطع و سریع نشان دهند.

وی در پیام خود به دولت آمریکا هشدار داد، دست از حمایت از این گونه اقدامات وحشیانه بردارد وگرنه منتظر پاسخ کوبنده مسلمانان جهان باشد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در بیانیه‌ای با اشاره به عمل تفرقه‌برانگیز اهانت به کلام‌الله مجید در سرزمینی که مدعی آزادی بیان است ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع، امت اسلامی را به خنثی کردن چنین توطئه‌هایی دعوت کرده است.شورای نگهبان قانون اساسی هم در بیانیه‌ای، توطئه صهیونیستی عمال شیطان بزرگ و حرکت دیوانه‌وار آنها علیه قرآن کریم را محکوم کرده و مسلمانان و آزادی خواهان جهان و همچنین مردم آمریکا بویژه موحدان و یکتاپرستان این کشور را به قیام علیه این توطئه و توطئه‌گران صهیونیست مسیحی فراخوانده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزارت دفاع، سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن اسلامی پزشکان، جمعیت وعاظ ولایی، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، سازمان بسیج مستضعفان و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز در محکوم کردن چنین هتک حرمتی با صدور بیانیه‌های مختلف، این اقدام را توطئه‌ای از سوی عناصر صهیونیستی دانستند.

واکنش علما به هتک حرمت قرآن

آیات عظام و مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای هتک حرمت قرآن را در آمریکا محکوم کردند.

بر این اساس آیت‌الله مکارم شیرازی در بیانیه خود با اشاره به اقدام جمعی از اوباش که احتمالا از منابع صهیونیستی فرمان می‌گیرند، اعلام کرده است که نهادهای جهانی باید تدبیری برای جلوگیری از این گونه وحشیگری‌ها که تخم عداوت را در سراسر جهان می‌پاشد، بیندیشند و اجازه ندهند به این سادگی امنیت جهان دستخوش اختلال و بازیچه گروهی نادان و جنایتکار قرار گیرد.آیت‌الله علوی گرگانی نیز در واکنش به هتک حرمت به قرآن اعلام کرد که امت اسلامی در قبال این حرکت وحشیانه بی‌تفاوت نخواهد بود.این مرجع تقلید تاکید کرد که چنین اقدامی باعث آزمایش مومنان و مسلمانان در قبال این عمل زشت و بی‌شرمانه است که چه عکس‌العملی از خود نشان دهند.آیت‌الله نوری همدانی نیز با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن، اوباما را مسوول عواقب این امر دانسته است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله استادی نیز هر کدام به صورت جداگانه این اقدام موهن را بشدت محکوم کردند.

دولت آمریکا مسوول جلوگیری از اشاعه تنفر مذهبی است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در‎ ‎آمریکا گفت: این‌گونه تحرکات ‏افراطی نتیجه اقدامات اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی‎ ‎در آمریکا است و دولت آمریکا بر اساس عرف و ‏حقوق بین‌الملل مسوول است از اشاعه‎ ‎تنفر مذهبی جلوگیری کند.

به گزارش مهر، رامین مهمان‌پرست با بیان این مطلب افزود: بدیهی است توقف برنامه ‌قرآن‌سوزی توسط فردی که با سوء‏استفاده از کسوت یک کشیش این اقدام موهن را آغاز کرد کفایت نمی‌کند و دولت‎ ‎آمریکا با توجه به واکنش ‏گسترده مردمی و همچنین رهبران و مقامات دینی می‌بایست با انجام اقدامات لازم برای ‏پیشگیری از این تحرکات نفرت‌انگیز پاسخگوی‎ ‎افکار عمومی جهانی به ویژه مسلمانان باشد‎.

تجمع مقابل سفارت سوئیس

در راستای هتک حرمت به قرآن کریم در آمریکا، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز روز گذشته با سفیر واتیکان در تهران دیدار کردند تا ضمن محکومیت این اقدام سخیف با اهدای قرآن کریم، مراتب اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام نمایند.اعضای اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور نیز روز گذشته با تجمع در مقابل سفارت سوئیس در تهران، اقدام توهین‌آمیز عده‌ای در آمریکا را محکوم کردند. در این تجمع پرچم آمریکا به آتش کشیده شد.

15 کشته و ده ­ها زخمی در درگیری­ های کشمیر

ادامه محکومیت طرح سوزاندن قرآن کریم این بار به ایالت کشمیر رسید و طبق گزارش­ های رسیده تظاهرات این بار 15 کشته و چندین زخمی نیز همراه داشته است که 7 کشته آن در تظاهرات اعتراضی علیه قرآن‌سوزی و 8 کشته نیز در مخالفت با دولت هند بوده­ است. با توجه به این که حال شماری از مجروحان حادثه وخیم است، پیش‌بینی می‌شود شمار قربانیان افزایش یابد. این تظاهرات در اعتراض به اداره کشمیر توسط هند و نیز تهدید سوزاندن قرآن در آمریکا صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها