نوسازی ناوگان اورژانس کشور به تاخیر افتاد

رئیس اورژانس کشور گفت : اسناد مناقصه خرید آمبولانس با وام بانک جهانی از سوی وزارت بهداشت به این بانک ارائه شد ؛ ولی بانک جهانی این مناقصه را باطل اعلام کرده است.
کد خبر: ۳۳۸۲۷
دکتر فیاض در گفتگو با خبرنگار ما، افزود: علت باطل شدن این مناقصه ، نقص مدارک و اسناد ارائه شده از سوی شرکت کنندگان در مناقصه بوده ، به همین دلیل مناقصه دیگری به صورت محدود برگزار و اسناد آن به بانک جهانی فرستاده شد. وی با اشاره به این که برای نوسازی ناوگان اورژانس کشور منتظر اعلام برنده از سوی بانک جهانی هستیم ، گفت : قرار است با وام 22میلیون دلاری ، بانک جهانی ، 550دستگاه آمبولانس خریداری کنیم و شرکتهای پژو، بنز و تویوتا از جمله شرکت کنندگان در مناقصه هستند. یک منبع آگاه در وزارت بهداشت در این باره به خبرنگار ما گفت : بانک جهانی و ایران درباره برنده مناقصه ساخت آمبولانس با هم اختلاف نظر دارند و هنوز در این زمینه به توافق نرسیده اند. وی افزود: به نظر می رسد بانک جهانی اصرار دارد شرکت خاصی مجری ساخت آمبولانس ها باشد و وزارت بهداشت ایران این شرکت را تایید نمی کند.

50درصد ناوگان اورژانس فرسوده است

از سوی دیگر رئیس اورژانس کشور در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: در حال حاضر در کل کشور یکهزار دستگاه آمبولانس وجود دارد که نزدیک به 500دستگاه مستهلک شده اند؛ بنابراین طی 3سال آینده به 1800دستگاه آمبولانس نیاز داریم . دکتر محمدرضا فیاض با اشاره به طرح جامع اورژانس کشور مبنی بر ساماندهی اورژانس «بیمارستانی» و «پیش بیمارستانی» افزود: قبل از اجرای این طرح ، اورژانس کشور دارای 414 پایگاه تصویب شده و غیرمصوب بود که 274 پایگاه آن مربوط به اورژانس جاده ای است ، بنابراین تا پایان برنامه سوم توسعه باید به 414 پایگاه اورژانس دیگر مجهز شویم و به استاندارد جهانی زمان رسیدن به بالین بیمار که در شهرها کمتر از 8 دقیقه و در جاده ها کمتر از 20 دقیقه است ، برسیم .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها