رئیس مجلس در سخنان پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس از تجمع دیروز و شعارهایی که سر داده شد انتقاد کرد و گفت: توهین به یک نهاد مهم و یک قوه از سه قوه کشور نه سنت امام خمینی (قدس سره) بود و نه راه و مسلک رهبر معظم انقلاب.این مجلس خمینی و خامنه ای است.
کد خبر: ۳۳۵۸۱۱

به گزارش جام جم آنلاین دکتر علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز چهارشنبه با تبریک میلاد امام جواد الائمه (ع) اظهار داشت: از امام جواد (ع) نقل است که فرمود بی اعتنا بودن و کمتر در حفظ و یاد داشتن عیب دیگران و توجه داشتن به اصلاح عیب خویش علامتی درست برای سلامت کار آدمی است و فرمود فروگذاردن خشم خویش به هنگام ناسازگاری او با دیگران کفایت کننده حلم و بردباری است.

وی در ادامه سخنانش به تجمع دیروز اشاره کرد افزود: برادران و خواهران عزیز روز گذشته در موضوع طرح ساماندهی به موسسات آموزشی غیردولتی نکاتی را به استحضار رساندم هر چند به نظر بنده ورود مجلس به این موضوع در شرایط فعلی به مصلحت نبود، اما اولا مجلس و نمایندگان دارای حق رسیدگی به همهی امور کشور هستند و ثانیاً با توجه به وجود شورای محترم نگهبان در مواردی که خروج از قانون اساسی رخ دهد، موضوع حل خواهد شد و به هیچ وجه بن بستی در کار وجود ندارد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اما برخی شعارهایی که روز گذشته در اجتماعی که برخی عزیزان بسیجی دانشجو در جوار مجلس مطرح کردند به هیچ وجه با مصالح نظام و ادب اسلامی سازگار نبود.

وی گفت: شعارهایی که به اینجانب داده شد قاعدتا حجت شرعی دارم و بنده مساله‌ای با آن بیانات ندارم و آن باید بین بنده و خدا باشد،اما توهین به یک نهاد مهم و یک قوه از سه قوه کشور نه سنت امام قدس سره بود و نه راه و مسلک رهبر معظم انقلاب.

رئیس مجلس به شعارهایی که روز گذشته سر داده شد اشاره کرد و افزود: این شعارها را ملاحظه کنید، «وای بر این مجلس جاسبی گرا، مجلس بی کفایت حمایت حمایت، وکیل جاسبی گرا استعفا استعفا، مجلس اشرافیت مایه ننگ ملت، نماینده جاهل نمی خواهیم نمی خواهیم، خانه ملت ننگ ملت، مجلس بی ولایت تعطیل باید گردد، مرگ بر منافق، مافیای مجلس پیوندتان مبارک» و تابلوی کیف انگلیسی را هم برای توهین به مجلس آوردند.

 لاریجانی در ادامه سخنانش گفت: دوستان عزیز این شعارها و متاسفانه مطالب موهن دیگر در بنرها چیزی نبود که مخفی باشد و در منظر همه‌ی رسانه های داخلی و خارجی این اقدام صورت گرفت. آیا درست است قوه مقننه کشور که مفتخر به اسلامی بودن و ولایی بودن است اینگونه در معرض ناسزا و دشنام قرار گیرد؟

رئیس مجلس افزود: این مجلس را متهم به کیف انگلیسی می‌کنید؟ این مجلس را متهم به بی‌ولایتی و تهدید به تعطیلی می‌کنید؟ این مجلس خمینی است، این مجلس خامنه‌ای است.

وی افزود: این مجلس خامنه‌ای است که شما درباره آن چنین گفتید.

رئیس مجلس تصریح کرد؛ آیا این راه و رسم رفتار حزب اللهی و ولایی است؟ کجای سنت 30 ساله انقلاب از لسان امام و رهبر معظم کوچکترین توهینی به مجلس سراغ دارید؟

لاریجانی یادآور شد؛ این مصداق بی بندوباری گفتاری که رهبر معظم چند سال پیش انزار دادند نیست؟ آیا وقت آن نرسیده که در رفتار و گفتار خود تجدیدنظر کنید؟

علی لاریجانی گفت:گیریم که در مصوبه‌ای از صدها مصوبه مجلس ایرادی وجود دارد،آیا این حق است این طور توهین‌های ناحق به مجلس شود؟

 رئیس مجلس تاکید کرد؛بنده ضمن تاسف از این رفتار غیراسلامی و غیر ولایی و محکوم نمودن این گفتارها نسبت به مجلس شورای اسلامی به این عزیزان جوان نصیحت می کنم که مراقب باشید برای انجام وظیفه اسلامی خود دچار ده‌ها لغزش غیراسلامی نشوید و آن مراکزی که این تجمعات را شکل دادند به رفتار خود توجه کنند.

این دفاع از رهبری نیست رهبری نیازی به این حرکات ضعیف ندارد.

لاریجانی با بیان این که همه قوا مفتخر به نظارت ولایت فقیه هستند گفت: مجددا عرض می کنم در شرایط فعلی کشور به هیچ وجه اینگونه کشمکشها را به مصلحت جامعه نمی دانم زمان همدلی و مقاومت است نه تفرقه و تخریب و متاسفم که اینگونه اقدامات و شعارها مستمسکی برای رسانه های بیگانه فراهم کرد که به اختلافات دامن بزند.

وی افزود: همه عزیزان را به وحدت دعوت می کنم و در شرایط آرام و متعادل کشور می‌تواند از حقوق ملت دفاع کند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر این که درست است که شورای انقلاب فرهنگی نهاد محترمی است، افزود: اما مجلس شورای اسلامی یک قوه کشور است و احترام همه نهادها و قوا دال بر فهم درست راه رهبری است.

لاریجانی اظهار داشت: ضمنا همانگونه که روز گذشته هم بیان کردم اگر دوستان نصیحت حقیر را می پذیرفتند از طرح موضوع منصرف می شدند به صلاح مجلس کشور بود، اما فعلا موضوع با تدبیر حل خواهد شد.

وی گفت: بی جهت نباید به این مساله چه داخل مجلس و چه بیرون آن دامن زد و انشاءالله از طریق درست و قانونی موضوع حل خواهد شد و از نمایندگان محترم هم می خواهم که نسبت به این مسائل مختلف با مدارا عمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها