رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: زنان باردار لاغر روزانه باید 11 سهم از گروه نان و غلات که معادل 330 گرم نان یا 770 گرم برنج پخته است، مصرف کنند. پریسا ترابی در گفتگو با فارس، افزود: زنان باردار لاغر همزمان با کاهش دریافت انرژی با کاهش دریافت پروتئین نیز مواجه خواهند شد، زیرا پروتئین مصرفی صرف تولید انرژی در آنها می‌شود. وی گفت: درباره راه‌های افزایش دریافت انرژی می‌توان به افزایش دریافت شیرینی و مواد قندی، استفاده از مربا، عسل، خرما، شیره انگور و شیره خرما همراه با صبحانه اشاره کرد. رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: زنان باردار لاغر حداقل 2 میان وعده که شامل بیسکویت‌ ترجیحا سبوس‌دار، کیک، کلوچه، نان و پنیر، نان و سیب زمینی، نان و تخم مرغ، نان و خرما، نان روغنی و نان شیرمال همراه با یک لیوان شیر و انواع میوه در فواصل وعده‌های اصلی غذایی مصرف کنند و بیشتر گروه نان و غلات مثل نان، برنج و ماکارونی استفاده کنند.
کد خبر: ۳۳۴۲۱۶

ترابی گفت: زنان باردار لاغر می‌توانند روزانه تا 11 سهم از این گروه که معادل 330 گرم نان یا 770 گرم برنج پخته، استفاده بیشتر از سیب زمینی در انواع غذاها و در میان وعده‌ها، مصرف نان همراه با سایر مواد غذایی مانند برنج در وعده ناهار و شام مصرف کنند.

ترابی اضافه کرد: از راه‌های افزایش دریافت پروتئین، ویتامین‌ها و املاح در وعده غذایی، می‌توان به افزایش دریافت گروه شیر و لبنیات، استفاده از شیر، ماست، پنیر و بستنی به عنوان میان وعده و استفاده از بیسکویت و شیر، نان و ماست، نان و پنیر، شیربرنج و فرنی نام برد که زنان باردار لاغر می‌توانند روزانه تا 4 سهم از مواد این گروه مصرف کنند. وی گفت: با افزایش دریافت گروه گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات و مغزها، مصرف انواع خشکبار و مغزها (گردو، پسته و بادام) به عنوان میان وعده، افزایش دریافت گروه میوه‌ها و سبزی‌ها و استفاده بیشتر از میوه‌ها به عنوان میان وعده می‌توان مصرف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها